Kört Texasspliten i ösregn och storm idag, lite jobbit när inte vindrutetorkare funkar, men vad gott den går nu... 
751 2011-11-27 16:37:52 Senaste redigerad av folkamannen (2011-11-27 16:38:32)
Östersund, i dag kom det snö till denna mittpunkt av Sverige, våren känns långt borta nu...
Kaninen hoppade upp på bordet och de första snöflingorna faller just nu över Uppsala!
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!
testat lite prylar o dragit upp dom sista planerna för nya dragstern så nu är det bara att börja köpa julklappar till mig själv 
Tog ett varv och fetsladdade runt kvarteret med tuktbubblan
Fixa besiktning i veckan så blir det kul 
Myglade en stund från jobbet idag och körde till Örkelljunga ett par mil från Ängelholm, Skåne för att bevittna ankomsten av dom första exemplaren av The Beetle!
Historisk dag, platsen där detta utspelade sig är den samma som för 63 år sedan och då handlade det om lemonadpaus innan färden fortsatte mot Scania-Vabis
i Södertälje. Idag bjöds förarna på kaffe och kaka från det intilligande konditoriet.
Glad att jag myglade för detta idag, nåt liknande kommer säkert inte att hända igen. Ännu häftigare hade det såklart varit om man kört bubbla dit...
1948
2011

Fick ett trevligt samtal från Småland idag när jag var i garaget.
Tack på förhand och trevligt med vänliga vw fantaster
Hopps vi får till en garage titt dessutom.
När ska ni till garaget igen? Ikväll kanske?
Nä, flyttat en jäkla massa delar från ett garage till ett annat. Men imorgon, ska du upp igen? 
Har plockat ut 1200-motorn ut -56an idag.
Köpte mig en t4 camper med poptop. Blir bra för nästa sommars vw träffar.
Köpte mig en t4 camper med poptop. Blir bra för nästa sommars vw träffar.
Med defekt automatlåda? :-) Bra köp isåfall.
58ghia skrev:Köpte mig en t4 camper med poptop. Blir bra för nästa sommars vw träffar.
Med defekt automatlåda? :-) Bra köp isåfall.
Med defekt låda ja. Hyffsat fräch faktiskt. Behöver lite jobb för att bli bra, men ett bra utgångsbjekt.
den där ser bekant ut ..... eller är det reg nummret som lurar mig lite
ser ut vara bra skick , gillar numret 9-8 = 1 
Tapetserar i köket, då farsan med polare kommer förbi. Polarn hanns visar en vw splitbuss i telefon.-Oj ser ju riktigt skysst ut säger jag. Var på han säger -Den är ju bulig, ser du på navkapsel och där på kofångarn! Jag skrattar och säger att man sett värre. Ägarn skulle tydligen renovera men Namnet på ägaren och reggnumret är uppskrivet på en lapp o köket iallafall. 
Buss -60
Startat upp skolbussen i vintergaraget och satt in en hemmagjord "torrboll" 
Hur gör man en egen torrboll?
Dra ett streck runt skallen o ta fram sågen... (öppet mål) 
Det blir ju en tomboll.... 

Gårdagens sista testrunda visade att svärdet på höger sida hade gått sönder på besiktningsrampen...
773 2011-12-06 14:51:46 Senaste redigerad av jj64 (2011-12-06 14:52:08)
Startat upp skolbussen i vintergaraget och satt in en hemmagjord "torrboll"
Så här menade han nog:
Startat upp skolbussen i vintergaraget och i satt en hemmagjord "torrboll

Jag vänta på ett mail...med bilder. 
Å nu har jag köpt mej ett nytt fordon.