Men hur har du syncat?
NOS eller inte är de rengjorda?
115 i huvud borde funka med de halsringarna.
Jag börjar alltid med att plocka isär förgasarna och gör sent med förgasarrengörning, tryckluft och annat tar bara bort större lösa partiklar men inga avlagringar.
Innan jag monterar kollar jag om spjällen är centrerade i loppen. Stäng förgasaren och håll upp den mot ljuset, ibland måste man vrida spjällskivan för att det ska stämma.
När de är monterade så ser jag till att ha skruvarna ute runt 1½-2 varv och att tomgångsskruvarna inte ligger på. Montera reglaget och se till att det ger samma utslag på båda förgasarna. DETTA är ett kritiskt moment och det hjälper att hålla ena handen på den ena förgasaren och titta på den andra samtidigt som man gasar med den andra, byt sedan hand.
Nu har du grovsyncat!
Starta motorn och finsynca med klocka eller en bit slang. Funjustera blandningsskruvarna genom att skruva in till den cylindern går magert, det poffar i förgasaren, justera ut till den går rent och ytterligare 1/8 till 1/4 varv.
"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G