Hoj....
Vilken sorts luft/Oljeburk ska sitta på min split?
chassinr 177672. juli 1950.
Och färgen på denna är L 70 medium brown, och saknar gummi mattorna på golvet, dom ska väl vara bruna ??
Saknar även kuddarna till baksätet...
Carlen.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Luftburk ????
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hoj....
Vilken sorts luft/Oljeburk ska sitta på min split?
chassinr 177672. juli 1950.
Och färgen på denna är L 70 medium brown, och saknar gummi mattorna på golvet, dom ska väl vara bruna ??
Saknar även kuddarna till baksätet...
Carlen.
T luftrenaren och ja, mattorna ska vara bruna 
Några bra bilder på t-luftrenaren?, mattorna finns det repro av dessa att köpa, var i sådana fall?
När införde dom T luftrenaren?, enligt instruktionsboken så är det en annan modell?
T luftrenaren och ja, mattorna ska vara bruna
Flera av mina splitar har den här;
Men Bengt vet säkert om den kom kom typ 51 eller om den fanns parallelt med T luftrenaren?
Var inte cyklonen en "heavy duty"?
Eller vare svampen som var det kanske...?
Flera av mina splitar har den här;
Men Bengt vet säkert om den kom kom typ 51 eller om den fanns parallelt med T luftrenaren?
Cyklonen eller "heavy dust" renaren satt originalmonterad från 1 jan -52 enligt ett ändringsmeddelande från Svenska Volkswagen. Kan mycke väl ha suttit på en del bilar innan också, man kan ju även tänka sig att om tygstruten i T luftrenaren gick sönder så monterade man en sån här i stället.
Har inget chassinummer när T renaren kom men den finns med i en skiss i "Besser fahren", tryckt sent -49 så det är väl där nånstans. Bilder i instruktionsboken kan vara gamla, tyvär inget att gå på 
Å här är en bild

Min "oneowner, all original" svarte Split fra Alvsbyn er fra sent Mars-52...og har sin originale T-luftrenare.
Den kan jo være byttet, men i så fall er den det eneste på bilen - så jeg vil tro at T-cleaners og Cyclon-cleanere gikk litt om en annen. En annen tendens er at Cyklon sitter på buss og T- sitter på Type 1 også...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Luftburk ????
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.