1

hej  vet inte riktigt hur ja ska börja men min pappas kompis henrik är en skön snubbe:) han samlar på ALLT och han är snuskigt äckligt rik ICQ/ae dom senaste månaderna har han börjat vilja göra sig av med lite saker, min pappa som har en antik affär har fått 2 lastbilar fulla med saker ( några 100 tusen kr ) och henrik vill då ha 60% av vad pappa säljer det för sen resten får pappa och han får välja priserna själv.

JAHA va fan har detta med allt o göra då? mjo jag var med uppe i stockholm och hämta en lastbil saker och och vi prata lite och kom fram till att han är intresserad av bilar med ( köpa, betala för att få dom tillfixade och köra, ingen meckare alltså ) och kom in på att jag har en bubbla och så sa han " ja men i mitt hus i thailand ( ett av alla.... ) så har jag några kompisar som hålelr på lite med folkvagnar, sånna bussar du vet ? så sa ja jo men dom e fräcka, men satans dyra tyvärr ICQ/ae så sa han nädå inte i thailand, jag kan kolla upp lite vad som finns.  visst sa vi och antog att det skulle rinna ut i sanden..

igår ringde han pappa och fråga om jag fortfarande var intresserad av bussar och mjo de var jag väll ICQ/ae " ja jag har 2 st sånna bussar med rutor uppe på taket ståendes i thailand som jag kan ta hem i kontainer till dig om du vill ? "    JAHA vad kostar det mig nu då? ja sådär ca 0kr ICQ/ab han köper dom och får dom till sverige och jag fixar till lite och sen säljs det 60/40 ICQ/ab

han skulle ner där snart och kolla på dom och han frågade vad för delar som är speciella som man borde fylla kontainern med mer ?

så min fråga till er är vad för delar kan man tänka sig hitta i thailand som är värt att ta hem ?

2 Senaste redigerad av VwGoran (2011-11-16 22:37:13)

Mekong, när du ska sätta igång med bussarna ICQ/ab

Kul lirare han verkar din farsas kompis.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

3

Oj svårt att svara på, har dålig koll på den thailändska marknaden. Kanske en plåtsnidare till thailändare?  ICQ/ae  Finns säkert tillbehör som är vanliga där och ovanliga här, men alla originalgrejer är intressanta (tror jag). Kul grej dock, fram för mer import!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Schysst deal!
En fråga dock...har thailand många bubblor/buss? Såg för ett tag sedan några snubbar som tillverkade bussar ifrån grunden...kan det vara sånna? Dom hade en massa uppkapade bussar av olika slag o sen så satte dom ihop dessa efter beställning.

Lite nyfiken bara  ICQ/ab

Typ 1 - 67 //  Typ 2 - 75
"Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free" Fahrvergnugen West
"Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap" www.neverdietattoo.com
"Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth" West Coast Kickboxing

5 Senaste redigerad av APH (2011-11-21 00:08:08)

Den här snubben kan bygga om bussar, kolla bilder på hans FB-sida....

https://www.facebook.com/?sk=h#!/yudi.yumos

E-town Bugs @ Facebook

6

Ja precis...han var det  ICQ/ag

Typ 1 - 67 //  Typ 2 - 75
"Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free" Fahrvergnugen West
"Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap" www.neverdietattoo.com
"Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth" West Coast Kickboxing

7

Tillverkas inte rostfria stötfångare där nere, kan tänka mig att det borde gå att sälja.
http://www.sgbumperscar.com/products%28VOLKWAGEN%29.htm

8

ja den här snubben är lite speciell, blivit rik på att sälja blomsterlökar och sen har de bara gått upp, han äger tex en guldgruva i norra Finland ( delägare )  ja han har väll allt man kan drömma om och han tycker bara det skulle vara kul om jag kunde fått möjligheten att känna lite pengar samtidigt som vi båda tjänar på det.

pratade ju inte med han själv när han ringde utan det var pappa men det lät på min pappa som om det är " sån buss med delad framruta och fönster på taket, men inget soltak , från 60 talet något "  så antar att de är original bussar och inte en sån ombyggd ICQ/ab aja ska försöka få han att fixa bilder ICQ/ab

kul med lite import av gamla vw istället för bara export helatiden ICQ/ab  och är det något lönsamt så kommer de fler kontainrar sa han ICQ/ab när han hade frågat efter bussar så hade han fått svaret " ja hur många vill du ha ? " så de finns tydligen en del där nere ICQ/ab 

fast han sa "dom kostar ju bara små pengar så de är bara att plocka hem ju " ja men småpengar för han och för mig är det en del skillnad på så man vet ju inte dom kostar kanske en halv miljon innan dom är i sverige och då är de kanske lite jobbigare att tjäna på det ICQ/ae

9

när ni fyller en container så släng med en tuktuk till mig..   tycker de är otroligt balla/fula/udda

10

Ja, jag har sett annonser på thaibussar som legat på nästan en miljon baht sen om de blivit sålda vet jag inte ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

11

Kolla PPPs trådar om hur de restaurerar bussar. Det är inte bara chopshops... http://www.vwrides.com/viewtopic.php?t= … fe64786a14

12

Kolla på den sista sidan, sida 19. Dubbelhyttaren är ruskigt snygg och bakom står det inte mindre än en PV! Dom har aldrig funnits högerstyrda vad jag vet...

bdagman skrev:

Kolla PPPs trådar om hur de restaurerar bussar. Det är inte bara chopshops... http://www.vwrides.com/viewtopic.php?t= … fe64786a14

Projekt ska man ha, många och stora.