Härligt med en late bay
klart du ska lägga upp lite bilder på detta projekt så jag kan få lite ideer till min 
För att dra till med ett "comic book guy"-citat "coolest front EVER! Där har du platina att behålla är min åsikt! 

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
rs68 skrev:Och på tal om din buss så hittade jag denna lite omgjorda annons och tyckte att den påminde lite om en viss buss.
Schysst annons,det var lite lika faktiskt !
![]()
Min är dock något högre.
Än så länge ja 
Skön DH. Blir säkert kanon. Du är ju en jävel på att hitta rätt "stance" 
............................................................................................
Kan det vara denna DH som jag såg på en industritomt utefter högbovägen i Sandviken för ett antal år sedan? Reagerade direkt på den eftersom det var en SJ DH och jag hade en SJ högtakare på den tiden.
Cool! 
frågan e kan man ha någon som hellst komfort om man bygger så lååågt som bilden , okey att man har ett cruusing läge där man kör slammat.. men samtidigt blir det ju ett tvång att tubba hjulhusen så det finns inte mycket plats för säten/dynor.. alts jag gillar stuket down in the weeds.. men måste kunna åka 30 mil utan att behöva åka till kotknackaren.. e inte jättestor men endå 185cm 88kg så lite plats behövs..
hur upplever du att det fungerar ärligt.. iofs har du väl kanske inte kört så länge/långa sträckor än. jag har lite funderingar att flytta sätet bakåt och ha en tilt rattstång så man sitter i bakant av hjulet. mindre upprätt och därigenom kunna få lägre arselhöjd. givetvis får man då flytta mellanväggarne bakom sätena bakåt i ovankant.kanske 10cm.eller vad som behövs.
vad tror du som e den okrönte slam kungen??!! här i landet..
dina luft framvagnar blir förstärkta i lyft armarna.har jag fattat det rätt?. vad exakt höll inte, var dom för veka i övergången mellan axel och arm eller??
då jag inte vet frågar jag så kanske jag lär mig något!
annars bara ös på med bilder det e alltid kul!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
fasen va inspirerande tråd....kan ju ha nått att göra med att man har blivit med bay......lär dock inte göra så här extrem sänkning.....blir hästskor bak och sänksatser fram.....sen får vi se ;-)
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Okey stänkju werry plenty!! för rambalks bilderna, det var 3mm domex i dom eller minns jag fel?
jaha och vad kostar plattorna? / lyftarmarna
När man notschar i rambalken fram,borde det vara en smal sak att öka system höjden uppåt motsvarande..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det ser rigtig godt ud. Det bliver hård bus. Jeg er helt vild med lave busser med store fælge og bremser. Keep up the good work.
Peter
Du får bygga en förstärkningsram i taket o fram till nosen på dubbelhytten nu när rambalken riskerar att gå av o fronten trillar ner.... Snacka om sänkning! 
Snyggt jobbat Franke! Den coolaste fälgmodden jag sett! 
och om någon frågar :Jodå original T5 wide 5. bara åk til VAG och handla.. Thums up! nice work!!
kommer du att behålla ventilen på insidan för en cleenare kustom look?? är väl iofs kanske lättare att ha monterad där./enda möljiga plats.. om man inte vill pressa en dimpel någonstans i fälgbanan.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Fan vad coolt det blir Franke! Ser fram emot att se dem klara med lite färg på. På tal om det, vad blir det för färg på? Och ska nu köra med navkapslar??
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Silver tror jag skulle lira bäst på fälgarna mot bussen och då kommer även fälgen fram tror jag
Lite mer udda så en beige fälg skulle kunna bli coolt också 
244 2011-11-14 07:41:32 Senaste redigerad av Koolaid (2011-11-14 07:47:30)
3.5" vs 4.5" Spindles

Angående dina whitespoke funderingar, det går inte lägga igen hålen så det ser ut som en orginalfälg. Men det kanske blir svårt med balansering då eller?
spindlarna som avhandlades på kcw verkar sätta lite myror i huvudet,dvs hur dom e ihopsatta.. har du löst det? eller tittade du bara på bilderna..
sitter det i knackat en liten tapp överst in i distansen????
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
I found the spindle idea here.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … ?id=796303
I'm going to try and make a set later next week.
Your beam looks real nice too. I like air bags better than air shocks, but its so much more work.
Air shocks work great as a suppliment to the springs.
Franke, you'll have to translate all this for me. 
249 2011-11-14 21:27:30 Senaste redigerad av Koolaid (2011-11-14 21:30:40)
http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ … php?t=6510
I have a few ideas on how to build these, but I do not have a lathe. Its gonna take me a week.
Jag har några idéer om hur man bygger dessa, men jag har inte en svarv. Den kommer ta mig en vecka.
Vore intressant att se hur fälgarna ser ut med kapslar ändå, även om det så bara innebär att du lägger en kapsel löst på plats!
Vad är det som är speciellt med de droppade spindlarna, jag förstår inte?



