Hej
Är ny här :-) och tänkte att det kan vara kul med en tråd här om min röda 1500S från -65 .

Jag har spanat efter en körbar notch de sista åren men tyvärr inte knipit hem nån förrän igår. Dagen innan hade jag åkt iväg med släpet tidigt för att hämta hem en annan röd 1500S –65 50 mil hemifrån som jag var ”först på”, väl där inser jag att det är ett fusklagat och upprostat ök med låsta bromsar och en motor som inte körts på 10 år.
På väg hem åker jag förbi en firma för att hämta lite andra delar och han säger då att han vet om en röd 1500S från –65 som han sålde till en bekant för 15 år sedan som han tror kan vara till salu om man frågar snällt.
Nästa förmiddag visar han bilen och vi lastar den på släpet. En win-win situation, jag får ett lätt objekt och han får lite pengar och pluspoäng hos sin fru som är allergisk mot och börjar packa hans väska bara han nämner ordet VW. Han har fortfarande kvar en rally-1500S med en extra blästrad/upplackad kaross och en superfräsch bubbla –61 så det är inget synd om honom alls.
Hur stora är oddsen att man åker iväg för att titta på en röd 1500S –65 och kommer hem med en annan likadan?

Bengt

det är lite dåligt med nyanser under locket där bak