1

tjeba! Köpt mig en buss från 88 som går skitbra. Dock lite orolig lver tempen, går upp till cirka 55% lämnar dock aldrig lampans kant, är detta något jag behöver oroa mig för? Ingen fläkt hörs heller ! Tempen står alltid där, kan g ner kanske 2-3% är det bara att köra? När borde jag stanna? Fixar en bild sen!:)

2

min 86:a ligger också i kanten av lampan....om det är normalt vet ja inte....men den verkar inte gå för varmt

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

3

Det är normalt, svarade på denna fråga på typ2-klubben

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

4

Beroende på kalibrering av mätare, så visar dessa "kvalitetsinstrument" Default/lol  lite olika. Det är dock normalt att visaren ligger över lampan, typ. Lampan har två funktioner. Dels blinkar den om du har låg nivå på kylvatten i expansionskärlet, dels blinkar den om du har hög temperatur på kylvattnet.
Då vattnet är så varmt så att lampan börjar blinka, så är förmodligen din nål kraftigt i höger halva av skalan.

Röd blink skall ovillkorligen respekteras ICQ/am  ICQ/am , eftersom det kan handla om skadlig övertemperatur!!! Default/yikes

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

5

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Röd blink skall ovillkorligen respekteras ICQ/am  ICQ/am , eftersom det kan handla om skadlig övertemperatur!!! Default/yikes

Blinklampan och visaren är lite som att ha både livrem och hängslen. Men min lampa blinkar kontinuerligt pga glapp i kontakten till nivågivaren (bytte givare, men hade ingen lödkolv att fixa det med vid tillfället). Så jag kör med röd blink, snart är det jul och det ger lite stämning i hytten...

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

6

robbanonline skrev:

Så jag kör med röd blink, snart är det jul och det ger lite stämning i hytten...

Ha ha.

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a