Har ni något tips hur man enklast byter clips på org.plåtfälgar?
Jag nitade dit de nya. Funkar bra och var enkelt. Ska man ändå köra navkapsel på så spelar det ju ingen roll hur det ser ut.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Spett 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Om man inte är originalnörd så går det jättebra med popnit också.
Blir snyggt direkt och det går snabbt 
Ja bland alternativa lösningar ter sig "svets" som ett självklart exempel. hålet finns ju där, bara att fylla ut det med lite smält metall. 
Jag har både svetsat och popnitat med gott resultat(iaf ur funktions synpunkt) 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jag har tidigare snyggt och prydligt nitat dit nya reproclips.
Reproclipsen var helt jävla värdelösa!
Numer köper jag bara nitar och använder orginalclips.
Popnit har den fördelen att det är lättare att sätta dit och lättare att ta bort vid behov, men fusk ;-)
Ja man kan ju diskutera belastningen också, även om du har en brottsanvisning, måste du ju ha en belastning för att en spricka ska uppstå. De som svetsar sina krängningshämmare spelar nog med större säkerhetsrisker då isf. Jag har reparerat ett gäng fälgar för fem-sex år sedan genom att svetsa dit de clips som lossnat, de sitter än och sen jag utförde operationen har jag inte tappat en enda kapsel på tusentals mil. Så min utvärdering är att det funkar, sen att det inte är ngt för eliten är en annan femma. 
funkar aldeles ypperligt att svetsa, har heller aldrig tappat nån kapsel. bra mycket enklare än att nita
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
De gamla nitarna borrar du lätt igenom från baksidan med en borr som är ungefär hälften så stor som niten. Sedan är det bara att ta ett dorn och knacka ur den gamla 
Här finns de lite mer bilder hur man byter clips & nitar ... (bra specialverktyg de där)
http://www.cal-look.com/porsche-356-whe … n-part-ii/
