1

Har ni något tips hur man enklast byter clips på org.plåtfälgar?

2

Jag nitade dit de nya. Funkar bra och var enkelt. Ska man ändå köra navkapsel på så spelar det ju ingen roll hur det ser ut.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

3

Spett ICQ/ae

Post's attachments

vw 006.jpg, 369.49 kb, 1600 x 1200
vw 006.jpg 369.49 kb, 256 downloads since 2011-09-20 

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Om man inte är originalnörd så går det jättebra med popnit också.
Blir snyggt direkt och det går snabbt ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

5

Ja bland alternativa lösningar ter sig "svets" som ett självklart exempel. hålet finns ju där, bara att fylla ut det med lite smält metall. ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

Jag har både svetsat och popnitat med gott resultat(iaf ur funktions synpunkt) ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

Jag har tidigare snyggt och prydligt nitat dit nya reproclips.
Reproclipsen var helt jävla värdelösa!
Numer köper jag bara nitar och använder orginalclips.
Popnit har den fördelen att det är lättare att sätta dit och lättare att ta bort vid behov, men fusk ;-)

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

8

Ja man kan ju diskutera belastningen också, även om du har en brottsanvisning, måste du ju ha en belastning för att en spricka ska uppstå. De som svetsar sina krängningshämmare spelar nog med större säkerhetsrisker då isf. Jag har reparerat ett gäng fälgar för fem-sex år sedan genom att svetsa dit de clips som lossnat, de sitter än och sen jag utförde operationen har jag inte tappat en enda kapsel på tusentals mil. Så min utvärdering är att det funkar, sen att det inte är ngt för eliten är en annan femma.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

9

funkar aldeles ypperligt att svetsa, har heller aldrig tappat nån kapsel. bra mycket enklare än att nita

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

10

De gamla nitarna borrar du lätt igenom från baksidan med en borr som är ungefär hälften så stor som niten. Sedan är det bara att ta ett dorn och knacka ur den gamla ICQ/ab

11

Här finns de lite mer bilder hur man byter clips & nitar ... (bra specialverktyg de där)
http://www.cal-look.com/porsche-356-whe … n-part-ii/