1

Från och med nästa vecka blir det ändringar på Boxerville: På grund av att det finns människor här på forumet som anser att skitsnack och tvätt av personlig byk är viktigare än VW, måste vi införa lite nya regler. Så här kommer det att funka framöver:

En ny användare som heter "Redaktionen" kommer att dyka upp bland användarna. Redaktionen har rätt att utan förvarning och pardon radera inlägg som inte följer REGLERNA: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4 - vilka vissa verkar ignorera totalt. Redaktionen består av folk som har bevisat sin forum-kvalitet över åren, rättvisa människor som vet vad de gör.

Ni som sköter er (99% av er som hänger här), behöver i princip varken oroa er eller ändra ert beteende alls. Ni andra kommer helt enkelt antingen få anpassa er eller hitta något annat forum. Vi tar ett par enkla exempel:

• Om någon postar en säljes-annons, betyder det att personen vill sälja något. Kommentarer om huruvida det är en dålig vara, skum person, ful färg, eller vad fan det än är accepteras inte. Är du intresserad av varan kan du använda tråden, annars låter du den vara.

• Om någon frågar något, hur "dum" vissa än kan tycka att frågan är - antingen ger du ett schysst och konstruktivt svar eller så blandar du dig inte i konversationen alls.

All annan, onödig, egofrämjande skit får ni ta via epost eller PM. Kan du inte acceptera detta? OK, då är du inte välkommen här. Plain & simple.

För att rapportera ett inlägg som du anser inte följer REGLERNA: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4 - klicka på "Rapportera"-länken längst ner till höger av inlägget så får alla i redaktionens medlemmar denna rapport, och vidtar lämpliga åtgärder. Redaktionens medlemmar förblir anonyma. Vi har jobbat / jobbar hårt med att få Boxerville att funka. GRATIS. Det är inte speciellt upplyftande att vissa behandlar forumet och oss på det här sättet. Jag hoppas hursomhelst att ni accepterar dessa förändringar och inser att vi gör så här för att forumet ska bli bättre. / Jonas

"Daddy Cool"

2

Mitt i prick!!

BRA!
ICQ/ab

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

3

Vilken vaken och välkommen förändring/förbättring.  ICQ/ab
Tack för det!

Typ 1 1954 Stratosilver

4

Trycker på gilla knappen !

West Coast Volks
Attitude is everything !

5

kanon ICQ/ab

6

ÄNTLIGEN! Som Fylking skulle ha sagt. ICQ/ag
Välkommnar detta å det varmaste.

Hoppas det går ett pm till den som blir refuserad så kanske vederbörande fattar.
Alla dessa efterslängar och fullständigt onödiga inlägg gör ju ingen förutom den som postar glad.
Känns ibland som om vissa samlar antal inlägg bara genom att blaja.
Det är väl ändå kvalitén som räknas!

Ni gör ett kanonjobb i redaktionen.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

7

Bra där Jonas ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

8

goopher skrev:

En ny användare som heter "Redaktionen" kommer att dyka upp bland användarna. Redaktionen har rätt att utan förvarning och pardon radera inlägg som inte följer REGLERNA: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4 - vilka vissa verkar ignorera totalt. Redaktionen består av folk som har bevisat sin forum-kvalitet över åren, rättvisa människor som vet vad de gör.

Tror att det här kommer att bli bra, men i så fall tror jag att medlemmarna i "Redaktionen" behöver vara offentliga och hålla hårt på opartiskheten. Erfarenheten från ett annan numera avsomnat forum var att om administratorernas kompisar särbehandlas så blir stämningen dålig.

goopher skrev:

Om någon postar en säljes-annons, betyder det att personen vill sälja något. Kommentarer om huruvida det är en dålig vara, skum person, ful färg eller vad fan det än är accepteras inte. Är du intresserad av varan kan du använda tråden, annars låter du den vara.

Håller med om att det varit mycket tjafs i säljes-trådarna, men lite brukar kommentarerna ändå ge. Vad får man svara på en säljes-annons?

Om säljaren har skrivit "passar 1965-66" och det inte stämmer - får man påpeka det eller lämnar man till ev. köpare att köpa något som inte passar dennes bil?

Om en säljare skulle sälja en bil som man vet är ett uppspacklat lik som "orörd enägarbil i nyskick" - får man påpeka att det inte stämmer?

9

Lite tjafs förekommer väl på alla fria forum.Är själv emot all sorts censur om det inte rör sig om väldigt grova övertramp från den som skrivit,men om ett inlägg plockas bort så fort det skrivits så får ju dom andra här ingen möjlighet att själv avgöra om borttagandet var i sin ordning...

10

Ricktigt bra beslut. Nu kanske vi slipper sandlådenivån på vissa inlägg.

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

11

Kanon ICQ/ab

12

Tycker det här är väldigt bra. Vi gick miste om ett forum och nu har vi Boxerville som jag personligen tycker är skitbra. Kollar här nog 3-4 ggr dagligen. Så man vill ju inte att detta går samma väg som meanbugs gjorde. Ni gör ett kanon jobb med forumet.

Och vill man kasta skit och annat, skicka ett mail eller pm för Guds skull.

Viva boxerville!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

13

Word.  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

14

Bra!
ICQ/ab

Ducati Monster 1200S

15

Bra

16 Senaste redigerad av 25hpman (2011-10-14 17:40:46)

För en gångs skull så känner jag mej inte träffad. Min säljes annons på varianten är ett bra exempel på ovanstående. För att inte ta min annons om verkstadsbelysning då...rena soppan.

Edit: Såg inte att du redan gjort ett inlägg i den tråden, Goopher.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

17

Alla tolkar vi saker å ting olika ! Vissa mer än andra uppenbarligen Default/hmm

West Coast Volks
Attitude is everything !

18

Sondis skrev:

Alla tolkar vi saker å ting olika ! Vissa mer än andra uppenbarligen Default/hmm

Jo,men visst är det väl tur att folk är olika och tänker olika... ICQ/ab

19

I min värld är det iaf sagolikt enkelt: Följ reglerna när ni gör ett inlägg. The End.

"Daddy Cool"

20

stickan skrev:
Sondis skrev:

Jo,men visst är det väl tur att folk är olika och tänker olika... ICQ/ab

Till viss mån absolut men om du nu alltid skall vara det längsta strået i gräsmattan så får man fan rätta sig efter vinden sen oxå !

West Coast Volks
Attitude is everything !

21

ICQ/ab

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

22

Hehe,ja bland det svåraste som finns är ju att vara älskad av alla.. ICQ/ab

23

är det bara jag som varit blind innan. Men punkten före trådrubrikerna. Innebär den att du har postat i den tråden tidigare?

har den alltid varit där?

24

anders bergh skrev:

är det bara jag som varit blind innan. Men punkten före trådrubrikerna. Innebär den att du har postat i den tråden tidigare?

har den alltid varit där?

Se på faan du, den har ja inte sett förr så endera är den ny eller så är vi två som vart blind tidigare... ICQ/ad tror den betyder att man postat i den tråden, stämmer i alla fall för mej.

Buy the ticket, take the ride... - HST

25

Blindstyren ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage