Om du hade tänkt bo i bussen, eller tja egentligen inte bara då, men kanske framförallt då, så är det ju en fördel med ljusa färger i allmänhet, men ljust upptill i synnerhet då bussen ju är en sommarbil och utsätts för många soltimmar. Sen är det ju en smaksak om man vill lacka i någon modern Mazda-färg, eller en färg strikt original för årsmodellen och modellen, eller allt däremellan. Min åsikt, ju som redan är känd, är att kombis och knegarbussar alltid är snyggast enfärgat. Har man ett växthus eller klein, känns tvåfärgat inte lika fel. Men den dagen folk börjar lacka sina växthus enfärgat, den dagen blommar asfalten. Är det redan gjort (vilket det mest är vid det här laget), ser jag gärna en bild på det här!
Vilka färger som är original för respektive årsmodell och modell, hittar du på thesamba under technical:
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … stype2.php
Den trefältslackerade varianten förekom ju på tiden det begav sig, troligtvis framförallt på bussar levererade i primer och därför "efterlackerade", men jag har alltid haft svårt för den, men så har jag ju svårt för tvåfältsbussar också, så du ska kanske inte lyssna på mig. 
Av de tre du visat var ju mittenbussen absolut snyggast, men det har ju med fälgar och "trim" att göra också, tillochmed i större grad än färgen i sig.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't