1

Har ev planer på att göra mig av med bussen då tiden inte räcker till för att få den som jag vill ha den så jag skulle vilja ha synpunkter från er vad man kan tänkas få för den.

Bussen är nästan helt nerplockad men näst intill komplett, motorn är också isärskruvad då det var ett missljud i den (troligtvis för mycket spel på vevaxeln) så den behöver renovering.
Hela karossen är blästrad och grundad.

Här en en länk med lite bilder:http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=175

/Fredde

Taklös och Jägermeister-stripad 1302 -72

2

ca fyra tusen, mer om du säljer den i delar...

3

Var inte det liiite lågt?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Jag kan också känna att det var värderat i lägsta laget, skulle man kunna tro på 6-7000???

/Fredde

5

Fast den är ju helt nerplockad.
Det är ju sällan sådär inspirerande att plocka ihop något som ligger i tusen lådor, som någon annan plockat ner och som man kanske inte är hundra tusen på hur det ska sättas samman.
Jag hade nog varit rätt restriktiv med budet jag med.
Fast jag gillade den beige färgen skarpt.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

6

Jag gjorde en sammanställning över busspriser i blocket-annonser 2010, den finns på typ2-klubben och kan kanske vara till vägledning: http://www.typ2-klubben.com/forum/commo … e=ref_date

Annonsera brett och se vad du hittar för köpare, min gissning är att du får runt 5000-7000 för den.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

7

robbanonline skrev:

Jag gjorde en sammanställning över busspriser i blocket-annonser 2010, den finns på typ2-klubben och kan kanske vara till vägledning: http://www.typ2-klubben.com/forum/commo … e=ref_date

Annonsera brett och se vad du hittar för köpare, min gissning är att du får runt 5000-7000 för den.

Bra med lite statistik!! Tummen upp!

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

8

4-6000kr skulle jag tro

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

9

Jag tycker att 4-6 tusen känns som ett klipp, nästan så att bara blästringsjobbet borde vara värt det.
Tyvärr verkar det som att bayobjekt verkar vara ganska svårsålda konstigt nog, iaf med tanke på hur billiga dom brukar vara.
Hade jag inte haft köpförbud för frun i huset hade jag slagit till själv  ICQ/ab
En kul grej med denna buss är att när denna var till salu senast så stod jag i valet mellan denna och den buss jag har idag.

10

hade du varit min granne hade jag lätt betalt 5-8 kilo kronor. men med transport osv då blir det en större summa för mig.

ps min summa är helt enligt vad det skulle vara värt för mig.. och det är väl det som man får gå efter ang värdering av ting som inte har ett fast pris... det är värt precis det som köparen är villig att betala och i mitt fall mellan 5-8 då det r ett par timmars jobb för att få en rullande bil

lycka till

11

Tack för alla synpunkter ICQ/ad
Får se om det blir någon försäljning eller inte....

/Fredde

12

Har du platsen, och inte är desperat efter stålarna så spar den till senare, du har ju redan lagt ner mycket jobb på den. Rätt var det är får du tid och bygger klart den. Om du i slutändan säljer den ändå så har den inte tappat i värde.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

13 Senaste redigerad av JockeL U-a (2011-02-14 17:04:34)

Va fan!!! Har du säljplaner?? Frun skulle ju tälta på BR o ja i bussen. Eller va det du som skulle tälta o frun o JAG i bussen? ICQ/ad
Skit samma, skruva ihop!!

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

14

JockeL U-a skrev:

Va fan!!! Har du säljplaner?? Frun skulle ju tälta på BR o ja i bussen. Eller va det du som skulle tälta o frun o JAG i bussen? ICQ/ad

Jag kan köpa bussen om du tältar och jag får frun i bussen  ICQ/af

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

15

David, Luleå skrev:
JockeL U-a skrev:

Jag kan köpa bussen om du tältar och jag får frun i bussen  ICQ/af

Då blir den då fan inte billig om du ska ha frun på köpet också ICQ/ag

/Fredde

16

David, Luleå: Köp frun så får Fredde tid o skruva.
Fredde; Kom o "fika" nästa tisdag så får du lite inspiration till meck. Är alltid trevligt o träffas o prata projekt. Själv har ja oxå fullt upp med 56an men mina grabbar e ju en aning äldre än dina glin. O sen har jag alltid gett mig fan på att få klart, men ja fattar vad du menar, jag prioterar bara bort sånt som dammsugning o tvätt mm så länge det bara går. Nackdelen med det e att det tar en dag eller två o tömma tvättstugan sen.
Nä, jag röstar på att du behåller bussen o skruvar när du har tid, om det så ska ta några år, en timme i veckan är ändå en timme i veckan. Kolla på PeterL, han har haft BitchBuggyn i 4 tror ja, o det ända han gjort tror ja e o måla plattan. Spelar väl ingen roll om du inte behöver degen?

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

17

JockeL U-a skrev:

David, Luleå: Köp frun så får Fredde tid o skruva.
Fredde; Kom o "fika" nästa tisdag så får du lite inspiration till meck. Är alltid trevligt o träffas o prata projekt. Själv har ja oxå fullt upp med 56an men mina grabbar e ju en aning äldre än dina glin. O sen har jag alltid gett mig fan på att få klart, men ja fattar vad du menar, jag prioterar bara bort sånt som dammsugning o tvätt mm så länge det bara går. Nackdelen med det e att det tar en dag eller två o tömma tvättstugan sen.
Nä, jag röstar på att du behåller bussen o skruvar när du har tid, om det så ska ta några år, en timme i veckan är ändå en timme i veckan. Kolla på PeterL, han har haft BitchBuggyn i 4 tror ja, o det ända han gjort tror ja e o måla plattan. Spelar väl ingen roll om du inte behöver degen?

Jo mina barn är ju inte så stora så de tar ju lite tid. Sen är de ju inte bättre när man behöver renovera huset också, så tiden räcker helt enkelt inte till....
Vi får se hur det blir.

/Fredde