Funderar på att börja köra MSD tändning och funderar lite på vilka fördelare som fungerar ?
Har 2 bilar en oldschool maskin ovh en turbo motor.
Jag har bytt bort sprutet i buggyn mot trycktätade dellorto 48or och då jag får jag med en msd 6-al tändning, och den passar bättre i ovalen. där jag idag har en enklare msd spole mot en 009 fördelare.
Tänkte försöka leta reda på en msd 6 btm till buggyn för att kunna ställa tändningen propotionellt med laddtrycket.
Men då kommer jag till frågan fördelare.
Fungerar det bra med vanlig 009 och brytare mot MSD boxarna ? eller måste man leta reda på MSD fördelare samtidigt ?
sen har jag inte kollat, men visst kan man använda typ1 förderlare i typ4 motorer ? eller diffar dem ? ( har inte provat mixa dem mellan blocken tidigare )
har även en wasserboxerfördelare över. och den tror jag är magnetisk ( 4 hål som roterar mot givaren vad jag minns ) men den kan iofs ha varvtals begränsning inbyggt 
har ni några erfarenheter ?
//Nobbe

annars har det funkat kanon,
nädå skämt och sido det blir nog bra.känner ju ett par som åker/eller har åkt med haltech.då jag fortfarande hade förgasare i tankarna tänkte jag skaffa en magnaspark digital fördelare från cb då den verkar ha allt som behövdes