Denna kan vara något om vi är ett par som går ihop. 110kvm räcker till många platser...
Ser trevligt ut. har du hört av dig för mer info?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Övrigt köp/sälj » Hyres: Mek garage Stockholm
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Denna kan vara något om vi är ett par som går ihop. 110kvm räcker till många platser...
Ser trevligt ut. har du hört av dig för mer info?
Gött! Fiska på, dock är jag undersam över hur många platser det blir, en siffra är en sak, användbara ytor en annan. Dessutom måste man se upp på hur lyhört det är, det lär ju ligga i ett hyreshus. Vill inte slå ner några förhoppningar, bara reda väg för ett bra "kollektivboende".
Gissar att 50 tkr är årshyran, frågan är om det är ink, eller exkl moms? Är det ink, blir det runt 4200 per månad och det räcker ju med att vi är 4 st för en vettig hyra. Det verkar ju isf sannerligen högintressant! Vill du ha ngn att inspektera lokalen tillsammans med vid en eventuell visning Lurv så ställer jag gärna upp! 
Gött! Fiska på, dock är jag undersam över hur många platser det blir, en siffra är en sak, användbara ytor en annan. Dessutom måste man se upp på hur lyhört det är, det lär ju ligga i ett hyreshus. Vill inte slå ner några förhoppningar, bara reda väg för ett bra "kollektivboende".
![]()
Gissar att 50 tkr är årshyran, frågan är om det är ink, eller exkl moms? Är det ink, blir det runt 4200 per månad och det räcker ju med att vi är 4 st för en vettig hyra. Det verkar ju isf sannerligen högintressant! Vill du ha ngn att inspektera lokalen tillsammans med vid en eventuell visning Lurv så ställer jag gärna upp!
x2
Står iof att det är en f.d bilverkstad så det borde väl inte vara allt för lyhört?
/ Joakim
En bit ner på den här sidan finns en länk med mer info.
"C:a 110 m2 del i garage. F.d. bilverkstad i Birkastan uthyres. Gärna lager/utrymme för hantverkare/veteranbilsuppställning. Månhyra c:a 8.500:-"
"Ekonomi
Hyra 99 000 kr/år Inkl. värme
I hyran ingår vatten och avlopp. Den värmenivå som erhålles via vatten- radiatorer ingår i hyran. Viss värmenivå utöver den uppkomna utlovas dock ej utan åligger hyresgästen att anordna på egen bekostnad.
- Lager Garage 900 kr/kvm"
/ Joakim
Nu kanske det är jag som är yrvaken och inte fattar någonting, men hur kommer det sig att det får 50 tkr i annonsen och de nya uppgiften anger 99 tkr? Det är ju en ansenlig skillnad! Är det fel i blocketannonsen månne?
Och även om det varit en bilverkstad där innan tycker jag frågan är relevant, en verkstad jobbar ju som regel vardagar under kontorstid, "vi" kommer ju främst vara där på ledig tid, dvs oftast kvällar och helger. När jag förr om åren hade liknande förutsättningar kom inspirationen oftast krypande framemot två på natten, det är gött om man kan jobba på då, låta vrålapan gå. Men visst verkar det lovande att liknande aktivitet förekommit där tidigare, men för att få ner hyran om den är nästan 9 per månad till lämplig nivå vill det till att man går ihop fler. Dels behöver man då vara säker på att det funkar utrymmesmässigt, dels säger erfarenheten att det blir ett större jobb att hålla ihop det med fler som delar. återigen, är inte ute efter att sänka skeppet innan det ens lämnat hamn, vill bara vara realist och undvika värre stötestenar som kan komma att dyka upp. Jag är fortfarande på att gå på en eventuell visning. 
Jag har pratat lite med mäklaren. Ska dit på en snabb visning imorgon alt fredag. Han visste väldigt lite om lokalen i sig (om det fanns 3-fas, vilken värme som hålls, acceptabla ljudnivåer m.m. men skulle ta reda på det tills vi ses där)
Ang priset så är det 50 000kr i överlåtelseavgift. det var förhandlingsbart. utöver det är det 8500kr/mån i hyra inkl värme/el/vatten.
Jag har pratat lite med mäklaren. Ska dit på en snabb visning imorgon alt fredag. Han visste väldigt lite om lokalen i sig (om det fanns 3-fas, vilken värme som hålls, acceptabla ljudnivåer m.m. men skulle ta reda på det tills vi ses där)
Ang priset så är det 50 000kr i överlåtelseavgift. det var förhandlingsbart. utöver det är det 8500kr/mån i hyra inkl värme/el/vatten.
Va du där idag?
Femtio papp i "överlåtelseavgift"!!!
Låter ju snarare som man nästlar sig förbi termen "svartkontrakt", undrar just hur reglementet ser ut.
Nåväl, håll oss uppdaterade! 
Femtio papp i "överlåtelseavgift"!!!
Låter ju snarare som man nästlar sig förbi termen "svartkontrakt", undrar just hur reglementet ser ut.
![]()
Nåväl, håll oss uppdaterade!
Överlåtelseavgifter är mycket vanligt och lagligt när det gäller företag (eller i detta fall ev, ideell förening)
Hur vart det med lokalen? Är nämligen mycket intresserad av en mekplats i sthlm.
Vad tror vi om den här lokalen då? Kanske i minsta laget?
http://www.blocket.se/stockholm/Varm_ga … 17&w=1
7500kr/månaden (ink el på ca 1500kr)
/ Joakim
Varit där och kollat?
Nej, såg den just... Sitter just nu på jobbet... 
Har nu ringt och talat med uthyraren.
3fas finns.
Tvätt möjligheter finns.
Man får väsnas dygnet runt.
Uthyraren kommer att ha en del i garaget för att förvara däck men kommer inte att vistas där.
Ända nackdelen är att det finns bara 2 stycken nycklar och dessa gick tydligen inte att kopiera.
Ska ringa senare idag för att bestämma en visningstid. Lurv vill du följa med?
/ Joakim
Alldeles för lågt i tak för min del, kommer inte ens in med en buss där. Än mindre att höja upp den för arbeten. Men det kanske är ngt för er som mekar personbilar?
Alldeles för lågt i tak för min del, kommer inte ens in med en buss där. Än mindre att höja upp den för arbeten. Men det kanske är ngt för er som mekar personbilar?
När du säger det så är det ett problem. Förhoppningsvis en felskrivning, är inte så kul att gå runt med huvudet på sniskan när man är där. Men som sagt, ska boka en tid för visning så får vi se efter det 
EDIT lade till bild. Här är ingången till garaget. förhoppningsvis är garaget lika högt överallt som porten är. 
Det kan ju vara så att det är 1,8m på det lägsta stället, tex en balk eller ett rör som inte är i vägen för folk eller upphissade bilar. Det ställer dock fortfarande till det för en buss som inte kan ta sig fram just där. Jag är ju såklart fortfarande intresserad om det går att rulla in en buss där. Hör av dig! 
Hittade denna. mailade de vanliga frågorna till dom idag (kostnad, yta, el osv...)
Hittade denna. mailade de vanliga frågorna till dom idag (kostnad, yta, el osv...)
schysst, hoppas på det bästa då.
8500kr/månad för 120kvm känns ju bra.
Tyvärr säljer vi inte garagedelen separat och det går heller inte att väsnas dygnet runt
Så vi letar vidare...
hur gick det? var du där ock tittade?
Var som sagt där idag. Jätteschysst lokal, men det hade vart bättre ifall man inte hade vart rädd när man stod raklång. Nedfarten var snäv och inte lite heller min bil hade nog fastnat hängandes där. Men det var taket som gjorde att jag bestämde mig att tacka nej. Tror det kan bli problematiskt att meka med så låg takhöjd som det var.
Bara leta vidare...
/Joakim
Har ni som krav att det ska vara innanför tullarna? Torde ju vara lättare att både hitta fler alternativ, möjlighet till att väsnas och lägre hyror i förorten. Har inget bra förslag själv, men frågar för att jag har förstått att ni verkar vara inne på innerstan.
Buggen är ju att många industriområden ligger olämpligt till för att ta sig kommunalt, samt att vi kanske har olika idéer om söderort kontra norrort.
Nä, jag har i varje fall inte som krav att garaget behöver vara beläget innanför tullarna. Nu har det råkat bli så att alla garage som har dykt upp har vart innanför tullarna. Någonting som jag ser som vitalt är att det ska gå att åka kommunalt till platsen relativt enkelt.
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Övrigt köp/sälj » Hyres: Mek garage Stockholm
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.