Göttar mig åt nya projektet!
Och grattis får man väl säga till det! Ska bli riktigt kul att se resultatet 
När kommer projekt-tråden?! 
Och till sommaren ska jag åka vwbuss
Det är säkert 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad gör du nu?
Göttar mig åt nya projektet!
Och grattis får man väl säga till det! Ska bli riktigt kul att se resultatet 
När kommer projekt-tråden?! 
Det är säkert 
lasslo skrev:25hpman skrev:Jag har precis inhandlat ett canvas kapell till DH:n i staterna...fan vad frakten är dyr hit. $400, men till Danmark $135. Konstigt...det fick bli Danmark!
Det är väl inte så konstigt, det är ju närmre till Danmark
Men om det "kun" koster 135 till Danmark, så koster det jo hele 265 fra danmark till Sverige
Ja, de är inte kloka. Kapellet var mörk brunt...nu får man fundera vilken färg som passar ihop till DH:n... 
Pust...fick handskotta 20 min i 40-50cm drivsnö för att ta mej av gårdsplan ! Tar en kopp kaffe på jobbet nu
Och här nere på VWästkusten har vi barmark snart - våren är på väg?! 
simmade igår och ojar mig nu över huvudvärken som uppkommit efter träningsverk i nacken.. Ja jag är liten och klen...
Är ju pappaledig och har en förkyld dotter, så jag har roat mig genom att titta ut genom fönstret på alla bilförare som inte klarar ett par cm snö...
Först kör de in med lågprofil lågfriktionsdäck där det inte är plogat, sen står passagerarna i lågskor och sparkar lite i snön framför hjulet och tror bilen ska komma loss... suck... var en som stog och sparkade först sen knuffade lite nonchit med ena handen utan att ens luta sig... han kunde ju likaväl blåst på bilen för att den skulle komma loss lättare... när folk inte försöker själva så blir man inte ens sugen att hjälpa till, nu går ju det ändå inte då man har en ettåring att ta hand om men annars brukar jag hjälpa till...
Såg även att "vår" gatstump är med på aftonbladet, visst snöar det men aftonbladet skriver som om det vore jordens undergång...

visst snöar det men aftonbladet skriver som om det vore jordens undergång...
Gör dom inte det alltid? Om allting?
Lite av deras "journalistik". 
Jag har precis inhandlat ett canvas kapell till DH:n i staterna...fan vad frakten är dyr hit. $400, men till Danmark $135. Konstigt...det fick bli Danmark!
Staterna? Ngt firmanamn eller köpt från en privatperson?
Själv kände jag bara till den engelske annonsören:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … ?id=836399
Vilket alternativ är mest prisvärt? Kvalité osv...
Tja frågorna är många, men ska man punga ut med många tysingar vill man ju att det blir som man tänkt sig...
Är ju pappaledig och har en förkyld dotter, så jag har roat mig genom att titta ut genom fönstret på alla bilförare som inte klarar ett par cm snö...
Först kör de in med lågprofil lågfriktionsdäck där det inte är plogat, sen står passagerarna i lågskor och sparkar lite i snön framför hjulet och tror bilen ska komma loss... suck... var en som stog och sparkade först sen knuffade lite nonchit med ena handen utan att ens luta sig... han kunde ju likaväl blåst på bilen för att den skulle komma loss lättare... när folk inte försöker själva så blir man inte ens sugen att hjälpa till, nu går ju det ändå inte då man har en ettåring att ta hand om men annars brukar jag hjälpa till...
Såg även att "vår" gatstump är med på aftonbladet, visst snöar det men aftonbladet skriver som om det vore jordens undergång...
Varje gång det snöar är det Stockholms undergång 
Jag tar min 6:e kopp kaffe på jobbet, och det är inget smarrigt kaffe 
sitter hemma ock njuter av värmen efter en en timmes tur med THE doggs.. har en belgisk vallhund (tervurense) och en Schäfer.. båda gillar att lufsa ute..och då en annan löne slav slutar 1300 på fredagar så blir det en långrunda när man kommer hem..här i blekinge ligger det nog säkert 10...mmsnö.. det messta hade försvunnit men sen några timmar vräker det ner..
kommer det inte mer i timmen så är det nästan okey. bara det är borta snart igen
Jahaja... sitter o väntar på kollegorna från Malmö. Vi har alla 4 blivit inkallade till Stormens Öga...Stockholm nästa!
Nattjobb vankas det, och därtill på en helg dessutom. Mer kosing till splitten, med andra ord. 
Insnöat är bara förnamnet! Oförutseende som man är lämnade jag in min 4x4 insignia på service. Och lånebilen (bara framhjulsdriven) fastnade i första bästa snödriva nu när jag parkerade. Men tänker inte oroa mig för det förräns på måndag. TreVWlig helg!!
*Edit* - kolla in sl.se just nu, inte mycket som går som det ska..
johan_l skrev:Är ju pappaledig och har en förkyld dotter, så jag har roat mig genom att titta ut genom fönstret på alla bilförare som inte klarar ett par cm snö...
Först kör de in med lågprofil lågfriktionsdäck där det inte är plogat, sen står passagerarna i lågskor och sparkar lite i snön framför hjulet och tror bilen ska komma loss... suck... var en som stog och sparkade först sen knuffade lite nonchit med ena handen utan att en
s luta sig... han kunde ju likaväl blåst på bilen för att den skulle komma loss lättare... när folk inte försöker själva så blir man inte ens sugen att hjälpa till, nu går ju det ändå inte då man har en ettåring att ta hand om men annars brukar jag hjälpa till...
Varje gång det snöar är det Stockholms undergång
SNÖKAOS används som rubrik till varje söfall numer,men man kan förstå att det inte är lätt att frakta undan snön i Stockholm med datumparkeringar och folk överallt
Förra vintern föll det 50cm snö under ett dygn i våra trakter,så plogbilarna körde nonstop under några dagar
Det skapade inga rubriker då,men så bor vi ju mitt i sverige 
Och nu ska jag ut och skotta de 3cm. vi fick igår...
var ute och skotta hos farsan 40cm på vissa ställen men det driver duktigt över vägarna och jag hade tydligen den lägsta bilen (ca10cm)
och fasnade såklart fick hjälp av några st personer. Men varvade lite förmycket och nu låter motorn som en stenkross
så nu har jag sabbat min första baggemotor
men tog mig hem iaf........faaaaan
Jaja få plocka ihop en till 
Så här är det att vara norrlänning!
+15°C
Det blir inte varmare än så här i Norrland, så vi börjar här;
När det är +15°C
Tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor och handskar.
Norrlänningen solar.
+10°C
Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
Norrlänningen planterar blommor i trädgården.
+5°C
Malmöbornas bilar vägrar att starta.
Norrlänningen cruisar runt i sin bubbla.
0°C
Destillerat vatten fryser.
Vattnet i Torneälven älven blir lite tjockare.
-5°C
Folk i Skåne håller på att förfrysa.
Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.
-10°C
Gävleborna sätter på värmen i sina hus.
Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.
-20°C
Stockholmarna flyr till Mallorca.
Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.
-30°C
Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta.
Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.
-40°C
Stockholm krackelerar sönder i kylan.
Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.
-50°C
Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.
-60°C
Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.
-70°C
Den falska Norrlänningen flyttar söderut.
Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus.
F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.
-183°C
Mikroberna i maten överlever inte.
Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
-273°C
ALL atombaserad rörelse stannar.
Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".
-300°C
Helvetet fryser till is.
Norrläningarna är ensamma.
Jahaja... sitter o väntar på kollegorna från Malmö. Vi har alla 4 blivit inkallade till Stormens Öga...Stockholm nästa!
Nattjobb vankas det, och därtill på en helg dessutom. Mer kosing till splitten, med andra ord.
Dom behöver inte förstärkning på ditt jobb? 
Är hemma och är sjuk, skulle åka ner till ica och handla mat och hämta ett packet.
Vi blev in plogade av plog gubben
typ 30cm packad snö runt hela bilen. och jag står inne på en gårds plan så han hade inte behövt ploga in oss för det fanns plats för snön, men han var väl stressad eller nått
Konstaterar att jag hänger här på forumet för mycket - detta blir min 200:e postning på boxerville.se 
för mycket går väl inte?
Så den här tråden är inte tillräckligt intressant att skumma igenom för att se om man fått ngn respons på det man tidigare skrivit? 
Plogade snö 06:00 - 18:00 igår med 30min lunchpaus. Kom hem såg 2h skottning framför mej... Pulsade in och sov! Så skotta har jag att göra idag, men först ska jag dricka upp kaffet och lyssna på rallyradion på nätet 
(Så sjukt mycket idioter de finns som ska ut när det är 20-25cm snö ute HELT SINNES SJUKT! och folk tror att man har tid att hjälpa till bara för man kör traktor.)
Avnjuter en kopp av en helt nyöppnad Zoégas Espresso Dela Casa och en bit 91%ig choklad till det.
Sorry Goopher, men ditt är ju slut. 
25hpman skrev:Jahaja... sitter o väntar på kollegorna från Malmö. Vi har alla 4 blivit inkallade till Stormens Öga...Stockholm nästa!
Nattjobb vankas det, och därtill på en helg dessutom. Mer kosing till splitten, med andra ord.Så den här tråden är inte tillräckligt intressant att skumma igenom för att se om man fått ngn respons på det man tidigare skrivit?
Å vad f_n menar du med det?
Konstaterar att jag hänger här på forumet för mycket - detta blir min 200:e postning på boxerville.se
ja fy på dig 8,3 postningar per dag fy

Än du då, Johan? 
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad gör du nu?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.