Tändningslås finns, men inte nytt.
Jag o Json har grävt igenom en hel vind med vw-delar idag. Mycket åkte på tippen o mycket fick följa med hem.
Va? Var har ni nu varit? Och nästa fråga är, varför inte järngänget var samlat.... 
Ditt vita förkläde hade aldrig blivit sej likt igen...
Ditt vita förkläde hade aldrig blivit sej likt igen...

Tändningslås finns, men inte nytt.
Behöver inte vara nytt, bara nycklar finns och är någorlunda korrekt i sitt utförande. Isåfall tar jag även det 
Varit och kollat lite tunga veteraner idag.

På de senaste tre timmarna så har jag roat mig att hinka ur motorn på t3 pickupen samt plockat ur stereo och badunka-dunk utrustning ur Itsabitchi Lancern. Resten har väl inte varit riktigt lika produktivt... Men nu är det kväll , och då är det party som gäller.
PARTY Wohoo! 
På såna utställningar på gamla lastbilar kan man gå i timmar utan att tröttna!! 
hämtat hem en donator bil... subaru legacy 2.2 billiga hästar till bussen..
o boxer oxå.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
I förmiddags var jag bara tvungen att utöka lagerplatsen...hängde upp 25 bubblaskärmar i taket (varav 6st NOS). Smackade upp 6 hyllsektioner á 1 meter. Det väller in delar nu, o det ska komma ungefär 1 full splittbuss till....
Såna I-landsproblem... 
Fick ett intressant tips av en kollega idag. Då han körde scooter i vintras hade han kört förbi 3 splitbussar i skogen. 1 buss o 2 skåp, som agerat som vedförråd till skogshuggare för länge sen. Alla rutor skulle fortfarande vara hela...han lovade att fota dom nu i vinter igen.
Sen visade det sej att nämda kollega hade en -72:a klein i garaget med....
Fick ett intressant tips av en kollega idag. Då han körde scooter i vintras hade han kört förbi 3 splitbussar i skogen. 1 buss o 2 skåp, som agerat som vedförråd till skogshuggare för länge sen. Alla rutor skulle fortfarande vara hela...han lovade att fota dom nu i vinter igen.
![]()
Sen visade det sej att nämda kollega hade en -72:a klein i garaget med....
Var det i vintras så åkte han nog skoter om det var i skogen 
Typ1-57
MKP Petit -63
Vi sörlänningar brukar inte använda oss av "lappmoppar" o är inte så bekanta med den korrekta stavningen, Besserwisser!
Vi sörlänningar brukar inte använda oss av "lappmoppar" o är inte så bekanta med den korrekta stavningen, Besserwisser!
hahaha
Hitta en starköl på väg till jobbet i dag! 
Har kört en lång runda idag. Utgick imorse från Arboga o körde till Nässjö till en gubbe där som hade lite diverse bitar i sin lada. Många vw-tokar har varit där tidigare, o varför de inte köpte hastighetsmätaren o startknappen från en zwitter, ja det fattar jag inte.
Sen gick resan vidare ner om Vättern o bort till Vänersborg o uppåt igen längs Vänerns strand till Fengerfors där Geten huserar, sen vidare till Åmål där m|easy håller till. Det blev inköp på alla tre ställena...nu sitter man o tar det lungt på hotel Nobel i Karlskoga. För nåt år sen ett av högsätena för den udda vw-klubben Mad Brains, som idag är något obetyligare än ett "jasså". 
Suttit och druckit en kopp kaffe såhär på morgonen/förmiddagen samt lyssnat på melodikrysset "wiho". Nu blir det till att åka och försöka köpslå med en gammal gubbe om en buss som jag fått nys om! Vilka årsmodeller var enfärgade förresten?
Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...
Alla årsmodeller kan ha kommit hit som "grundiert", men annars är det väl bara 67 års modell om det är en klein.
Danke! Det är en klein, dock så var gubben inte hemma så fick aldrig chansen att se den igår! Ska tillbaka någon dag snart igen 
Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...
Utskrattat av nära och kära för att jag köpt mig en bubbla till 
Har med hjälp av brorsan startat upp bussen för första gången
Nu måste jag ju bara bestämma vad jag ska göra med den 
Vart en sväng till hallandshörnet. Fick med solex dubbelförgasare anläggning , plåt till bayen kickpanel 2 styck Norema takräcken .
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Alla årsmodeller kan ha kommit hit som "grundiert", men annars är det väl bara 67 års modell om det är en klein.
Vad menar du? finns det "bara" enfärgade slittar 67?
Vill gärna ha mer info angående detta, min är ju enfärgad 
garaget färdig röjt o städat objekt på plats ytor tömda för inkommande,nu börjar vinter sesången