Tack för all input! jag ska försöka svara så gott jag kan:
iPhone / Android-app: Vore ju grymt, men det är inget som jag / någon i "redaktionen" varken kan ordentligt eller tycker att vi har råd att utveckla. Men som sagt, finns det någon vänlig kodpoet därute som har tid & motivation - kör på! 
Bakgrundsfärg på forumet: Vi bollade en hel del med varianter innan vi valde de nuvarande färgerna. Vi håller dock frågan öppen - det kanske vore snyggt att tona ner det vita en aning. Jag ska labba lite till.
Bilder: Någon gång för länge sedan, strax efter Hedenhös, jobbade jag med ett smart script som låg på servern och "tvingade" ner bilder som folk laddade upp till en viss storlek. Detta skulle kunna funka på Boxerville. Säg att man tex. uppdaterar webbutrymmet till 25 GB och sätter ett server-side script som tvingar ner alla bilder över en viss storlek till typ 800 pixlars bredd / medium JPG-kompression. Detta borde resultera i att bilderna håller ca 50-80 kB styck och då får man ju plats med en satans massa bilder innan det blir fullt...! Ska undersöka vidare. Tack förresten för den fina bild-guiden!
Bild i signaturen: Vi har valt att skippa detta än så länge - det blir lätt "stökigt" och tar upp onödig plats. Dock kan man ju iaf köra en avatar i vänsterkolumnen på 90x90 pixlar om man vill.
Forum för SmartPhones: Ska kolla om den funktionen finns och hur pass struligt det är att få till det.
Vi kodar vidare! 
"Daddy Cool"