Efter många vändor fram och tillbaka och en noggran förberedelse har "Scooby Doo Mystery Machine" blivit registreringsbesiktigad samt tidigare idag kontrollbesiktigad med en enda anmärkning (CO värden). Jag räknade med att kuggas pga CO värden.
Registreringsbesiktningen förra veckan i Valdemarsro gjordes av en äldre herre som visste vad han gjorde, Westisen blev typgodkänd för 7 pax + förare. Det var beställt kontrollbesiktning då också men jag hade lite tur. När kontrollbesiktningen var genomförd beklagade han sig att han inte kunde få reg nummret just då så jag fick återkomma. MEN. Jag fick en lista med vad som skulle åtgärdas. Några bromsslangar, styrleder, parkeringsljus på ena sidan fram, och lite annat småplock. Plus för höga CO värden.
Idag kontrollbesiktigades bussen i Fosie och den enda anmärkning blev CO värden. Motorn får för mycket soppa, det luktar faktiskt om man ställer sig bakom bussen vid tomgång, nästan som om den automatiska choken fortsätter att strypa luften även när motorn blivit varm. Jag har inte lyckats hitta någon som kunde tuna motorn så jag räknade med att få anmärkning. Men jag måste ha bussen på fredag så jag var tvungen att kontrollbesiktiga.
Jag passar härmed på att be er om hjälp ang. tips på en verkstad som skulle kunna tuna motorn inom de närmaste 30 dagarna (återbesiktning) i Skåne någonstans, gärna i närheten av Malmö.
I övrigt skrevs det på protokollet om rost på några ställen (kom med något nytt!) men enbart som info, inget farligt.
Den andra frågan jag har är: vad/vilket bolag är bäst/billigast på försäkring till bussen? Har tecknat Trygg tills vidare (man kan ångra sig inom 30 dagar) som erbjöd helförsäkring för 2100 kr/år max körsträcka 500 mil/år.
Tackar på förhand för alla tips jag fick tidigare samt för eventuella tips angående frågorna idag.
Claes i Malmö
Post's attachments
24.jpg 343.22 kb, 188 downloads since 2011-09-19
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│