Jag vet inte var jag ska börja leta, så jag frågar här.
I somras uppdagades det att jag saknar en liten detalj till mina ventilationsfönster i framdörrarna. Det är ett litet bleck som man justerar fönstrets "tröghet" med, nere vid gångjärns-pinnen i dörren. Jag har tyvärr inga bilder att visa er hur detaljen ser ut, men om jag minns rätt så påminner blecket om det klammer man fäster flex-rör med, fast mindre då förstås. Jag har kollat på förarsidan, där saknas blecket och jag vet inte om jag har ngt på passagerarsidan heller (har förvisso inte kollat där än). Jag tror detaljen är väldigt svår att komma över och eventuellt får man fabricera egna grejer, det gäller väl dock att man har en förlaga att kopiera. Ett annat alternativ är att det är samma mekanism och detalj på typ1 och iom att de såldes i större antal och att "alla" hade dessa ventilationsrutor kanske detaljen är väldigt vanlig?
Det här är väl delvis en "köpesannons" då jag väldigt gärna köper denna del om ngn har en extra, men eftersom jag finner detta osannolikt är det väl mer en förfrågan om hur detaljen faktiskt ser ut, så att jag kan se om den eventuellt går att kopiera på ngt smart sätt, eller om den finns att köpa på internet. Så om ngn sitter på en uppsättning ventilationsfönster och har lust att plåta detaljen åt mig, eller om ngn stöter på en befintlig bild på nätet är jag tacksam, bäst är ju förstås om detta leder till att jag kan få tag i ett par utan att behöva tillverka dem.
Tack på förhand!