Klurar på att köpa mig ett sjuhelsikes projekt (sjuhelsikes då det är värre än mina kunskaper klarar av) som befinner sig i skrivande stund i Spanien.
Det är en buss som inte har en titel utan det enda jag kan få tag på är en bill of sale. Hur jävligt är det att få fram papper på en annan buss? Måste det vara av samma modell eller kan man ha en 21 fönsterskaross och papper på en 11 fönsters-kombi t.ex.?
Hur ska man sedan gå till väga? Han har erbjudit sig att transportera bussen till Sverige för 700 euro som betalas up front och resterande summa betalas on arrival. Vågar man föra över 700 euro och lita på att han gör det han lovat? Han säger att han har fru och barn och inte skulle riskera sin frihet för 700 euro
(som svar när jag frågade hur jag kan försäkra mig om att transporten dyker upp).
Är jag en idiot? (troligtvis) men är det vettligt att fortsätta som idiot i detta scenarie eller ska jag bara lägga ner? Finns annat sätt att få hem den utan att ta en week-end i Spanien?
Det kanske är det vettigaste. Vore dock intressant med lite mer inputs! Vette katten när jag skulle hinna med en spontan tripp ner till Spanien.
Paypal låter vettigt istället för att köra in det rakt på ett konto.