1

Klurar på att köpa mig ett sjuhelsikes projekt (sjuhelsikes då det är värre än mina kunskaper klarar av) som befinner sig i skrivande stund i Spanien.

Det är en buss som inte har en titel utan det enda jag kan få tag på är en bill of sale. Hur jävligt är det att få fram papper på en annan buss? Måste det vara av samma modell eller kan man ha en 21 fönsterskaross och papper på en 11 fönsters-kombi t.ex.?

Hur ska man sedan gå till väga? Han har erbjudit sig att transportera bussen till Sverige för 700 euro som betalas up front och resterande summa betalas on arrival. Vågar man föra över 700 euro och lita på att han gör det han lovat? Han säger att han har fru och barn och inte skulle riskera sin frihet för 700 euro ICQ/ae (som svar när jag frågade hur jag kan försäkra mig om att transporten dyker upp).

Är jag en idiot? (troligtvis) men är det vettligt att fortsätta som idiot i detta scenarie eller ska jag bara lägga ner? Finns annat sätt att få hem den utan att ta en week-end i Spanien?

2

Till 3300 euro + frakt hade jag nok tagit en trip ner, sörget for den kom på fraktbilen . Flyresor koster inget

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

3

Hehe, du har koll du hamsedk ICQ/ad Det kanske är det vettigaste. Vore dock intressant med lite mer inputs! Vette katten när jag skulle hinna med en spontan tripp ner till Spanien.

4

Klart du ska köpa lyxbussen men jag skulle också se till att bussen kommer på eller att betalningen görs via paypal eller bra tjänst som kan skydda dig från bedrägeri. Du kan ju vara en i mängden av köpare som alla för över 700 Euro vilket går in på ett företagskonto som sedan töms och begärs i konkurs där en målvakt står som inte har något med saken att göra.

Sen vad är din tanke ? Klart det är en frän buss men det är mycket jobb innan dendär rullar igenom någon besiktning och då ska du ha skakat fram en identitet som gärna stämmer in på år och kaross också ? Värt att tänka två gånger.

Jag röstar för week-end i spanien och kolla in den och snacka med försäljaren och sen använda betalningstjänst som Paypal för att göra det säkert Default/smile

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

5

Bra input opec ICQ/ab Paypal låter vettigt istället för att köra in det rakt på ett konto.

Iofs är kanske projektet helt åt h*vete utifrån vad jag behärskar. Händerna på bordet: jag har aldrig svetsat i hela mitt liv. Jag har aldrig plockat ur en motor eller bytt tändstift. Dock är jag jävligt envis och inte rädd för att lära mig samt att tummen åtminstone inte sitter mitt i handen så jag skulle gärna kunna rädda en sådan buss. Kanske är helt idiotiskt och värt att lägga ner?

Dessutom papperna, låter ju som en smärre omöjlighet att få tag på?

Dock ville damen visst gärna följa med på en weekend i Spanien (det enda som talar för just nu ICQ/ab)

6

haha ja men gör damen glad åk på solsemester istället..
Om jag talar hur jag skulle gjort så med den erfarenhet du har skulle jag inte köpa detta som mitt första objekt.
Det är en rejäl uppförsbacke innan du får ut och rulla..

Spara dina slantar och scanna av blocket hör med släkt och vänner ( det lönar sig ) om dom vet om något.

Det dyker alltid upp mer bussar.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

7

Runt 500 euro retur ifrån stockholm till barcelona. Ud imorgen hem mandag. Bare en snabbsökning

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

Har en baybuss som mitt första objekt men den har varit tacksam med ytterst lite rost och min tid borde egentligen gå till den just nu ICQ/ab Svårt att låta bli att kika på annat och jag har sedan läge haft en dröm om en 23 fönsters ICQ/ab

9

Jag tolkar det som att du skall betala transporten till Sverige i förskott men resterande för själva bilen skall betalas när den ankommer hit?

10

Bugs&bus skrev:

Jag tolkar det som att du skall betala transporten till Sverige i förskott men resterande för själva bilen skall betalas när den ankommer hit?

Det stämmer...

11

I min värld luktar det skojare lång väg. Jag hade ju aldrig någonsin skickat en bil till Spanien på dom vilkoren hur som helst vet inte om någon annan hade gjort det heller? Hade jag varit jättesugen på den hade jag absolut lagt en dag och några hundralappar på flygbiljetter hellre.  Spanien är ju nära och varmt i vattnet är det med ICQ/ab

12

Det är nog sant. Utan ett par lördagsbira inser jag mina begränsningar så jag skippar nog denna. ICQ/ab