1

Splitbuss -64

Bromsarna har fungerat bra. Justerade bromsarna för ett par veckor sedan (med skruvmejsel genom hålet i fälgen)
Blev bra och bromsade fint och jämnt.

Igår när jag körde hem plötsligt var bromspedalen väldigt mjuk gick halva vägen utan att bromsa.
Lite senare gick till botten och jag hade noll bromsar.

Fick köra hem långsamt med enbart handbromsen som hjälp. När jag kom hem var bromsvätsebehållare tom.

Har inte börjat undersöka än. Vad ska jag kolla först?

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Kolla efter läckaget, om den tömt behållaren har du ett stort hål någonstans. Troligtvis någon av hjulcylindrarna eller något rör som pangat.

Big Lake VW

Donna ’55
Racebuggy ’66
Larven '73
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=58885

3

Hej
Man ser i splashpan om det läckt där, annars ser man nertill på bromssköldarna om där är kladdigt.
Det kan också vara så att du justerat bromsarna i 5 års tid utan att fylla på bromsvätska.
Är det inget visuellt kladd skulle jag fylla på bromsvätska och lufta bromsarna bara, samt ha lite koll på nivån i behållaren.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

4

Om en krets är tom från vätska  är det ofta något vid hjulen som är fel 
Skulle man ha en krets system skulle jag kasta bort den HCn och ersätta med 2 kretsar ( ett säkerhets tänk så har man en krets kvar om  en hjulcylinder går sönder  En krets är en dötts fälla anser jag
Det är inte ovanligt att kina  HC ger sig  då går pedalen i botten

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke