Hallå Boxerville.
Jag har köpt en bubbla från 67 nyligen och gjorde det klassiska misstaget att hinna köra 2 varv innan jag satte igång att skruva. Bubblan är väldigt sänkt, både med justerbar framvagn och sänkspindlar. Min tanke med att höja bilen för att slippa skrapa på vägen var god, men det gick inte som planerat.
När jag började skruva på justeraren klantade jag mig rejält och skruva endast på en. Detta resulterade i att justerarblocket gick av. Skruven som satt i justerarblocket har gått av i sänksatsen.
Jag har en ny sänksats men gängorna på justerskruven är skadade och den går ej att få ur. Den avbrutna skruven sitter såpass olämpligt att jag inte kan nå med svetsen för att kunna få fast en mutter och skruva ut den.
Så nu sitter jag här med svansen mellan benen och har ingen aning hur jag ska angripa problemet. Bilen blir såpass låg om jag sätter ner den att det är ett med marken. Jag hade nog kunnat få den på ett bilsläp, men vart den ska åka har jag ingen aning om.
Jag skruvar på min grusuppfart och har ingen tillgång till billyft.
Har någon här några tips? Hur bör jag angripa problemet? Jag gissar att jag nästan behöver ta av framvagnen, men eftersom jag är ganska ny till bilmekande känner jag att jag knappast har kunskap eller självförtroende nog att montera av, eller på den.
Jag bor i Stenungsund och kan ta mig långt. Har ni tips på åtgärder eller ställen där man kan hyra verkstads plats uppskattas det! Alternativt om någon mot ersättning hade velat vägleda och hjälpa mig lösa det här problemet.