1 Senaste redigerad av Blaupunkt (2016-07-04 09:10:22)

Hade denna upplagd på Meanbugs så jag lägger upp den här också.
Kanske det finns några fler som kan tänka sig att hjälpa en likasinnad
som hamnat i nöd.

< BREAKDOWN-LISTA >

< Listan i PDF-format >

Uppdaterad 2016-07-04:
-PDF-filen uppdaterad
-Tog bort kartan då det är för mycket manuellt, tidskrävande, arbete med den
.

Per Luthman, Falun
http://perlut.com

2

Jätte bra Lutman!

Denna skulle man ha utskriven, ett ex i plånboken och ett ex i varje bil, om man körde ras någon stanns i sve.

Sthlm, värmland, skåne, småland, visst bör det finnas snälla hjälpsamma människor där oxå, även kring sundsvall

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Flakbil mot H-O 2021
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

per! du kan ju ta bort en rad med mitt namn! blev ivrig. Default/smile

4

Nu finns även Sundsvall med på listan ICQ/ab

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

5

Härligt.

Per Luthman, Falun

6

Ett tips är ju att lägga till forumnicket på den där listan.
Hursomhelst så får man ju en typ av relation till forumnamnet och står där sen Sven-Benny i listan så är det kanske inte så lätt att associera med "Villig splitt-bubbla 88".
Typ. ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

7

j:son skrev:

Ett tips är ju att lägga till forumnicket på den där listan.
Hursomhelst så får man ju en typ av relation till forumnamnet och står där sen Sven-Benny i listan så är det kanske inte så lätt att associera med "Villig splitt-bubbla 88".
Typ. ICQ/ab

Har nu lagt till en post "Nickname" och även editerat dom som angivit nickname i namnkolumnen.
Ni kan ju kolla om allt ser rätt ut.

Per Luthman, Falun

8

Jag tycker moderator bör klistra denna tråd, så den inte hamnar sist av alla trådar, för det är ju en väldigt god sak!

Flakbil mot H-O 2021
Tel 07noll357185ett

9

50 split skrev:

Jätte bra Lutman!

Denna skulle man ha utskriven, ett ex i plånboken och ett ex i varje bil, om man körde ras någon stanns i sve.

Sthlm, värmland, skåne, småland, visst bör det finnas snälla hjälpsamma människor där oxå, även kring sundsvall

skulle gärna vart med på listan, men har inget garage i sthlm där jag bor så... kan inte hjälpa till med mer än moralsik support... ICQ/ac  kan misstänka att så är fallet för ganska många...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

10 Senaste redigerad av Johan W (2011-02-11 09:35:38)

Jag brukar inte åka vw utan verktyglåda och då kan man ju fixa en hel del på plats och om inte annat bogsering till garage eller någonstans att sova, tycker att det är bra om man kan hjälpa till

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11

johan_l skrev:
50 split skrev:

Jätte bra Lutman!

skulle gärna vart med på listan, men har inget garage i sthlm där jag bor så... kan inte hjälpa till med mer än moralsik support... ICQ/ac  kan misstänka att så är fallet för ganska många...

posta nummer så kan man ringa om man vill prata av sig... toppen då det inte är krav att vara i närheten nu när lokal och riksamtalen är lika dyra Default/smile

12

50 split skrev:

Jag tycker moderator bör klistra denna tråd, så den inte hamnar sist av alla trådar, för det är ju en väldigt god sak!

Tycker jag med  ICQ/ad

Per Luthman, Falun

13

Skulle man kunna få den kopplad till en Google Maps karta på nåt smidigt sätt?
Det är ju inte alla som hade högsta betyg i Svensk geografi på skolan och kanske inte vet vilken breakdown assistans som ligger närmast till hands... det är ju som regel när man är långt hemifrån som grejjer rasar och då har man kanske inte så stor koll på lokalgeografin...  ICQ/ae

"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!" - Socker-Conny

14 Senaste redigerad av Blaupunkt (2011-02-11 13:11:27)

Löf skrev:

Skulle man kunna få den kopplad till en Google Maps karta på nåt smidigt sätt?
Det är ju inte alla som hade högsta betyg i Svensk geografi på skolan och kanske inte vet vilken breakdown assistans som ligger närmast till hands... det är ju som regel när man är långt hemifrån som grejjer rasar och då har man kanske inte så stor koll på lokalgeografin...  ICQ/ae

Har lagt upp en länk till en karta i översta inlägget.

Per Luthman, Falun

15

Dags att ta tag i spammarna på allvar?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

16

bra med karta och nickname

17

j:son skrev:

Dags att ta tag i spammarna på allvar?

Ja, gärna det - är det någon som har några bra bra förslag på hur?

"Daddy Cool"

18

Ha en fråga vid regning. Typ vad är fem plus sex.
Och/eller så får man lägga alla nya users till granskning dom första tio/tjugo inläggen.
Troligen färre för det är oftast bottar eller idioter några hundra mil öster om oss.
Och dom är oftast inge bra alls på svenska.

Men vi kan ta det via mail så vi inte spolierar tråden med OT.

19

klistra denna tråd nu jonas!!!

Det är ju för den goda saken!

Flakbil mot H-O 2021
Tel 07noll357185ett

20 Senaste redigerad av david (2011-02-15 08:41:10)

Ni måste ju skydda listan bättre, vem som helst kan ju editera all info.  ICQ/ac
Underbar lista annars!!!  ICQ/ag

21

david skrev:

Ni måste ju skydda listan bättre, vem som helst kan ju editera all info.  ICQ/ac
Underbar lista annars!!!  ICQ/ag

Det går att lösenordsskydda listan men frågan är då hur dom som vill lägga in nått
ska kunna veta vad lösenordet är? Förslag?

Per Luthman, Falun

22

Kunde man inte ha nån liten dekal och nåt litet kort med "boxerville breakdown club", alla som joinar får en klibba att sätta på bilen, träffar man nån med sådan klibba med trasig bil så vet man att det är en som kan tänka sig ställa upp för andra... Nu lär man väl i möjligaste mån hjälpa alla med luftkyld VW, men lite kul vore det ju... plus att jag faktiskt litar på de som hänger på forumen och har många inlägg. Tror det skulle bubbla upp direkt om nån gjort något osjysst... så är man aktiv på forumet och man känner igen alias, ja då skulle iallafall jag våga låna ut ett reservhjul, soppapengar att ta sig vidare eller vad det nu kan vara... Har man ingen aning om vem det är är man ju inte riktigt lika sugen på att låna ut nåt även om man gärna hjälper till på plats...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

23

Hej !

Jag finns i värnamo , ställer gärna upp om någon får problem runt mina
trakter.
MvH Stefan

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

24

då är det bäst att du skriver in dig i listan oxo ICQ/ab

25

Johan W skrev:

då är det bäst att du skriver in dig i listan oxo ICQ/ab

han jobbar på det  Default/lol   ICQ/ae

Volkswagen 111 Splittbubbla 1950 Skogsmulle Volkswagen 113/7 Bubbla 1961 Soltak Solrostbubblan
Volkswagen 311 Notchback 1963 Batchie     Volkswagen Golf 1988 Goffe
Volkswagen 113 Bubbla 1967  Miss Malin Jane Volkswagen 113 Bubbla 1968 Yper Gustav 
Volkswagen 311 Variant 1970 RallyWalle Volkswagen 261 Pickup EH 1973 SkrotNesse