1

Bruksbilen stod med haveri och väntade på delar så frun och jag tog 68:an (https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=60381) till lokalbutiken för att handla. Då kom det en kille med bestämda steg tvärs över gatan och sa
-var det du som kom med bubblan!
Min första tanke var. Vad har jag gjort nu? så mycket låter den inte. Men det visade sig att han hade, va som sas vara en 61:a ( uttagen 1961-11-01 så en 62:a ) som han ville sälja, lite sms och en titt senare så trodde jag att det var över då den var finare än min rådande budget tillät. Fick ett sms med vad han ville ha för bilen efter att hört sig för lite, svarade att det var över min budget och hänvisade till vart han skulle kunna sälja bilen för ca den begärda pengen och tackade för mig. Jag letade ju egentligen inte efter någon bil och framför allt inte ett projekt till då fruns bruksbil stod med rasade hjullager och körförbud min bruksbil med havererade koppling och sen tidigare slitna synkringar på 4an så låda och Koppling på väg hem mitt i semestern. Dessutom så stod döttrarnas bil med läckande kylare även denna under leverans.

Fick frågan vad jag kunde betala och svarade en bit under halva det han hade begärt, tänkte att det var ju faktiskt inte jag som frågat om jag fick köpa utan tvärtom. Fick svar att om vi möttes lite mittemellan så kunde jag få bilen hemlevererad dagen efter och på den vägen är det.

Har en hyffsat fin ljusgrå 1962 där det är punka runt om och höger fram broms är låst med motor bredvid då han höll på att byta Avgassystem när han tröttnade. Motorn går runt utan kännbara glapp. Det enda jag hunnit prestera hittills är att jag hämtat 2st breddade "dalaporsche" fälgar med däck att ha bak så kanske jag kan få 2 av dom andra att hålla luft tills det finns lite mer pengar att handla vidare för.
I eftermiddag ska jag besiktiga fruns bil efter ha bytt hjullager hö+vä + styrleder och krängningshämmarstag samt service och för hoppningsvis kommer koppling och Kylare till dom andra bilarna idag så jag slipper låna bilar för att ta mig runt....

Justde efter att ha åkt hela kommunen runt för att handla på mig det som behövs för att måla yngsta dotterns rum så började webern att läcka som ett soll på 68:an så den får stå en stund, har ärligt talat inte ens orkat kolla om det är packning eller axel det kommer ur....

Post's attachments

IMG_3028.jpg, 237.04 kb, 768 x 1024
IMG_3028.jpg 237.04 kb, 8 downloads since 2026-08-03 

Alltid retar det någon, och just nu retar det dig.

2

Ser fin ut.
När den är uttagen har dock inget med årsmodell att göra, den kan fortfarande vara tillverkad före augusti och är då en 61.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Svwerker skrev:

Ser fin ut.
När den är uttagen har dock inget med årsmodell att göra, den kan fortfarande vara tillverkad före augusti och är då en 61.

Tackar. Om jag förstått rätt, med ovalabaklysen och tankmätare så är det en 62:a, men jag kan ha fått fel information.

Alltid retar det någon, och just nu retar det dig.