Pilligt men värt det, och så matchar det din nyckelring bättre 
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Ramona en typ 1 från -67
Sidor Föregående 1 … 7 8 9
Du måste logga in eller registrera för att svara
Pilligt men värt det, och så matchar det din nyckelring bättre 
Detaljera eller inte, det är frågan:)
Va förstår inte frågan. Detaljera så klart 
Fan va läcker den blev, snyggt jobbat. Låter riktigt fint.
Åk å njut nu så mycket som möjligt och fortsätt att bomba oss med bilder och filmer!
Haha, Rickard M och MrIcka, det känns som jag bara har att ta tag i det men kanske inte i sommar, måste ju ha något att göra i vinter ju:) (när allt annat är klart;))
När man meckar motor är det ju fint att kunna rycka luckan snabbt, så jag satte dit originalluckan med snabbsprintar. Ska komplettera med polering (av den lilla färg som är kvar...) en nummerplåt, näsa och lite annat. Mellanplåten bak har blivit rejält varm så den måste lackas om ändå, ska rikta upp den innan, så den kommer ut från mitt ormbo lite.
Ja motorn drar på rätt fint<3 Den puffar lite ibland, framförallt när den är varm och när jag släpper gasen men jag har kollat kromoly-stötstänger, givit dem 0,05 mm spel, kollat tändning, 30° FÖD vid 3000 varv. Kollat tändstift och de ser jättefina ut. Kammen, om jag förstår rätt, är ganska vass och avgasventilen öppnar när kolven gjort ca 2/3-delar av arbetstakten. Förgasarna känns synkade så nu ska det ut å åkas:) Har ställt mig i kö för en fatboy på up north och ska byta ut brytarna i min 009:a till induktiv.
Mvh Mikael
Fin fint, kommer bli bra med Fatboy.
En sak, bränsletrycksmätaren borde du montera bort. Den tål inte att sitta monterad i längden, min + flera andras har gått sönder då den sitter där. Har för mig att de står i instruktionen till Filterking t.o.m att den bara ska användas vid inställning och ska sedan ersättas med den medföljande pluggen.
Meh, MrIcka, det som ser så coolt ut:) Jaja, vad är väl en bal på slottet. Det blir bortmontering, tack för tipset! Sonen och jag rullade ut mina -67:or och tog en sväng med dem. Ramona skötte sig bra, det finns lite att justera... Men det är ändå lite magi i att efter så många timmar i garaget kunna ta ut den för egen maskin och rulla en liten sväng. Den noggranne ser att det sitter en annan lucka på den, utan cabbegälarna. Detta är originalluckan med väldigt lite originalfärg kvar men jag putsade upp det som fanns. Denna lucka har ingen fjäder men har istället snabbsprintarna. Riktigt skönt när man meckar att rycka luckan på ett par sekunder och att inte ha den mitt i nyllet när man justerat framförallt förgasarna.
Länken nedan är till bildserien:
https://photos.google.com/share/AF1QipP … lfNFZ5V0lR
Mvh Mikael
Härliga bilder Mikael 
Sidor Föregående 1 … 7 8 9
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Ramona en typ 1 från -67
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.