1 Senaste redigerad av SperiX (2026-03-08 20:04:23)

Precis köpt buss så nu börjar jakten!  ICQ/bp
Söker låsmekanismen höger framdörr samt alla inre dörrhandtag  ICQ/bk

Latebay -79 2,0i
Splitbus -67

2

SperiX skrev:

Jasså du köpte den jag kollade på i Kållered som min far lyckades övertala mig att inte köpa. ICQ/ag
Hör av dig om du tröttnar på den.. vet en (läs jag) som kanske ångrade beslutet. XD

3

Glacier skrev:
SperiX skrev:

Jasså du köpte den jag kollade på i Kållered som min far lyckades övertala mig att inte köpa. ICQ/ag
Hör av dig om du tröttnar på den.. vet en (läs jag) som kanske ångrade beslutet. XD

Haha japp det var jag, förstår både din fars perspektiv och ditt  ICQ/ag  Kommer ha att göra ett tag  ICQ/bc

Latebay -79 2,0i
Splitbus -67

4

Går nog att få den genom bes relativt enkelt så länge man kan leva med enklare  småpunktade plåtar till rostlagningen som är enkla att ta bort inför originalrenoveringen och lite ful-lösningar till resterande, sedan ha den som rullande renoveringsobjekt på sommaren och göra större operationer i vinterdvalan.  ICQ/af

Grattis till köpet och lycka till nu med att hitta d du behöver till.. Silverpilen?  ICQ/ay

5

Kan ha det du söker. Skickar ett PM

6

1967 har OYO dörrlås... såklart. (One-Year-Only)

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

25hpman skrev:

1967 har OYO dörrlås... såklart. (One-Year-Only)

Jag har börjat komma till insikt att detta kan bli lurigt ICQ/ad

Latebay -79 2,0i
Splitbus -67

8

Vart inte orginaldörrarna på bilen utan en tidigare modell så nu övergår letandet till nya ersättningshabdtag som fungerar med de dörrlås som fanns i botten på dörrarna  ICQ/bj

Någon med 63 handtag?  ICQ/ag

Latebay -79 2,0i
Splitbus -67

9

Säker på att det är 61-63? De är ju också lite speciella då de har ca 4mm lägre bygghöjd än de som fanns före. DVS inte alls lätta att hitta delar till. Låskistan är två-delad o "rosetten" till handtaget är betydligt flackare än de tidigare.

Hur är det gjort med låsnäsan i B-stolpen nu när det sitter äldre dörrar (o därmed andra låskistor)?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream