502 Igår 15:26:50
Lite nyheter. Ville få förarsätet ett snäpp längre bak för en bättre körställning men då kommer ju mellanväggen emot..vad gör idioten..kapar bort mellanväggen och gör en ny i aluminium som samtidigt vinklas mot störtbågen för mer utrymme för sätet..
. En kompis sponsrade med en 0,7mm aluplåt med skrovlig yta.Sen blev det och mäta,mäta och mäta igen för att få allt att passa. Nu är plåten klar att limmas/nitas fast i innerskärmar och störtbur. Märkte under förra sommarens turer att oljan inte riktigt kommer upp i rätt temperatur ens riktigt varma dagar. En oljetermostat stod på listan. Kunde använt en original Porsche termostat som jag har liggande men det är en ganska klumpig sak som är lite svårplacerad. Köpte en Mocal termostat med AN12 ingångar som nu väntar på montering. Samtidigt passar jag på att byta ut hopkoket av gamla oljerör och slangar mot AN12 kopplingar och stålomspunna teflonslangar. Börjar se mycket bättre ut och så sparar jag nåt kilo. Mellanväggen sparade drygt 4 kg
. Fick oxå nog av glasfiberbandet runt grenrören och eftersom jag ändå måste lossa på förarsidans rör för att komma åt oljeanslutningen på blocket, var det lika bra att plocka ner alltihop och riva av fiberbandet. Där försvann 800 gram
Hittade ett företag som till en passlig peng blästrar och bakar på en keramisk värmebarriär vid namn Ceracote. Rören blir behandlade både på in och utsidan. Ska både öka gasflödet samt hålla värmen i rören.