126

Mmmm...  ICQ/be

127

Efter en resa till Le Bug Show på SPA var det väl dags att börja garagesäsongen, tänkte se om man hinner få färg på dörrarna också innan vintern.
Började med passagerardörren som var sämst, nederdelen på ytterskinnet är bytt nån gång i tiden och verkar även vara svetsat mitt på dörren, så det vart lite spackel och slip innan den började bli någotsånär acceptabel...
Nu i helgen fortsatte jag med förardörren som är betydligt bättre men även den kommer behöva lite mer kärlek innan man kan få på nån färg  ICQ/au

Post's attachments

Förardörr.jpg, 98.93 kb, 604 x 604
Förardörr.jpg 98.93 kb, 15 downloads since 2025-09-29 

Passagerardörr.jpg, 107.77 kb, 625 x 625
Passagerardörr.jpg 107.77 kb, 13 downloads since 2025-09-29 

128

ICQ/ay

129

Efter lite mer spacklande och slipande fick det fan duga... DÅ kom jag på att Macke nämnt att det var två små hål vid ena backspegeln där dom antagligen satt på nån annan spegel förr  ICQ/bu så loppade igen dom och så lite spackel och slip där med, botten på dörrarna var lite rostiga men när dörrarna ändå är lite halvkassa så borsta/slipade jag bara bort det värsta och pensla på Owatrol  ICQ/ah  Så i Lördags vart det att epoxigrunda dom till slut:

Post's attachments

DörrGrund.jpg, 126.56 kb, 522 x 762
DörrGrund.jpg 126.56 kb, 12 downloads since 2025-10-20 

130

Inte riktigt nöjd med finish och blandade lite väl mycket färg så då fick det bli flera lager, när det var dags att dra ett sista lager lyckades jag självklart dra luftslangen i färgen  ICQ/au
Ska ändå slipas innan lack så drog på lite extra tjockt så får man se om det funkar eller måste på mer sen  ICQ/bt

Post's attachments

Klant!.jpg, 69.57 kb, 742 x 438
Klant!.jpg 69.57 kb, 14 downloads since 2025-10-20 

131

GB skrev:

Inte riktigt nöjd med finish och blandade lite väl mycket färg så då fick det bli flera lager, när det var dags att dra ett sista lager lyckades jag självklart dra luftslangen i färgen  ICQ/au
Ska ändå slipas innan lack så drog på lite extra tjockt så får man se om det funkar eller måste på mer sen  ICQ/bt

Ja, den har man gjort nån gång...  ICQ/ag
lagt slangen i lacken alltså...

132

rogga skrev:
GB skrev:

Ja, den har man gjort nån gång...  ICQ/ag
lagt slangen i lacken alltså...

Man blir ju bara så trött på sig själv  ICQ/ag

133

JO! Fick på nog med epoxi så det räckte att slipa ner fadäsen  ICQ/bp

Så igår så drog jag tidigare från jobbet så jag hann få på färg innan det blir FÖR kallt ute, absolut inte perfekt men duger bra och när allt är monterat får man väl gå över bilen och kika om man ska våtslipa eller polera nått.

Post's attachments

DörrLack.jpg, 85.17 kb, 555 x 555
DörrLack.jpg 85.17 kb, 13 downloads since 2025-10-29 

134

skönt att du inte gav upp!!!! ICQ/ay

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

135

michaelth skrev:

skönt att du inte gav upp!!!! ICQ/ay

Hinns ännu...  ICQ/bj

136

Men vad är egentligen planen?
Ska du ha en blank bil?!  ICQ/ai
Du har väl aldrig haft nån blank och polerad bil?  ICQ/ag
Eller Bay´en, va den blank?'

Buy the ticket, take the ride... - HST

137

Snyggt Göran! Trägen vinner!  ICQ/ay

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

138

Nja Löf, vill egentligen inte ha en blank bil men då både skärmar och dörrar var så pass våldade fanns inte så mycket alternativ till att lacka  ICQ/bl nä, Bayen var sliten originallack ICQ/ab
Karlskandal, ja inte kommer man upp i energin som småpojkar som dig har, men kämpar på så gott jag kan   ICQ/ad ICQ/az

139 Senaste redigerad av vwato (2025-10-31 15:49:48)

Svika gänget och bygga en trailerqueen, det är för jäkligt helt enkelt..

Riktigt bra jobbat.  ICQ/ay

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

140

Tjusigt, kommer bli kalas de här

141

vwato, nä nån trailerqueen lär jag aldrig äga  ICQ/ae
MrIcka, jag siktar på ok... med lite stuk  ICQ/ag

142

Bara dörrarna torkat fick jag lov att montera tillbaka handtag så man kunde hänga tillbaka dörrarna, lite justering av bakskärmar så är det hyffsat nu.
Sen fick man ju "bara" lov att koppla och skruva dit blinkers fram och strålkastare, men inte så bara när det fattas grejer, man får leta efter delar på flera ställen, inte lätt när den vart totalt isärplockad för många år sen, men till slut så sitter dom där.
Positionsljusen på framskärmarna skruvades också dit och när dom satt där måste man ju dra dit listerna också  ICQ/ae

Sen såg jag att den nya hardyskivan till styrningen gått sönder... vette fan om jag monterat fel eller jävligt dålig kvalité  ICQ/bu
Men ska nog fixa lite mer el härnäst  ICQ/bw

Riktigt skoj när det blir mer och mer "bil"  ICQ/bq

Post's attachments

ChromeWillTakeYouHome.jpg, 79.34 kb, 400 x 536
ChromeWillTakeYouHome.jpg 79.34 kb, 6 downloads since 2025-11-25 

143

ICQ/ay stilig!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

144

Snyggt!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

145

ICQ/bf

146

Thanks, men nu tog jag ett kort i fördelaktig vinkel  ICQ/ag

147

Fortsatte lite med el, kopplade i en tuta fram och så tröttnade jag på att flytta omkring på startmotorn så bytte bussning i förebyggande syfte och skruvade dit startmotorn.
Som jag nämnde så är det lite rörigt med delar och hittade på dom här två "värmegrejerna" i en låda, så gjorde ren dom från det värsta möget och skruvade dit dom också, small steps  ICQ/ag

Post's attachments

Startmotor.jpg, 71.99 kb, 500 x 375
Startmotor.jpg 71.99 kb, 7 downloads since 2025-12-02 

Värmegrejer.jpg, 98.8 kb, 400 x 476
Värmegrejer.jpg 98.8 kb, 6 downloads since 2025-12-02 

148

Det här när man köper massa grejer, sen blir det stiltje och man börjar med nått annat osv.
När jag lackat dörrarna så var det ju lika bra att dra dit listerna innan man monterar dom på bilen, men vaaaar är listerna? köpte jag inte nya dörrlister? näää.. tydligen inte och när jag tittade runt så var just dörrlisterna slut eller snordyra ICQ/ac så köpte en budget variant utan pressningar osv men funka helt ok ICQ/ab
Så börjar man med nått annat som tex listerna till huvar och vad dyker då upp? jo dom dyra riktiga dörrlisterna jag köpt för nått år sen  ICQ/bu

Jaja, även listen till främre huven var ju lite special där den är bredare framtill och baktill, men passade den? Näää... så fick ju klippa av den en decimeter på både höger och vänster sida och limma ihop  ICQ/bl

Men nu sitter det då lister överallt, ja... jag hoppas limmet håller kvar dom  ICQ/ag

Post's attachments

Lister.jpg, 57.16 kb, 363 x 500
Lister.jpg 57.16 kb, 7 downloads since 2025-12-03 

149

Nu är inte min lack nått toppjobb men taket har fruktansvärt med rinningar... nu är väl inte det nån prio just nu men om jag inte får nån hyffsad ordning på det så får man väl kapa av det sen istället  ICQ/ae

Post's attachments

Cab...jpg, 126.79 kb, 666 x 445
Cab...jpg 126.79 kb, 7 downloads since 2025-12-05 

150

GB skrev:

Det här när man köper massa grejer, sen blir det stiltje och man börjar med nått annat osv.
...
Så börjar man med nått annat som tex listerna till huvar och vad dyker då upp? jo dom dyra riktiga dörrlisterna jag köpt för nått år sen  ICQ/bu

ICQ/ag been there done that... ICQ/bj

Buy the ticket, take the ride... - HST