1

Hej, skall sätta igång med vinterprojekt och renovera e -55 oval.

1. Jag har en 1800cc spis som skall i
2. Hur utvecklas värdet om jag sätter skivbromsar fram?
3. Korta framvagn & sänk lagom är tanken (köpa en färdig framvagn alt. KÖPES en framvagn till bilen
4. Är även sugen på pop-out rutor

TYP 1->  1950 || 1955 ||1958 soltak ||1965 || 1966

2

Låter som en plan.
Och med 1800cc är det nog bra med skivor.

"ljushuvud"

3

Originallådan är inte så värst stark så den rekommenderas att byta till något starkare.

Om värdet är så viktigt så kör strikt original annars bygg för funktion. CSP's skivbromskit på wide five är bra.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Flachen skrev:

3. Korta framvagn & sänk lagom är tanken (köpa en färdig framvagn alt. KÖPES en framvagn till bilen

Ingen ingrepp du listat är ju permanent så ev. nästa ägare kan termosåterställa den om den således vill.

Men jag rekommenderar att du bygger bilen efter dig själv - inte efter ett ev. framtida säljvärde och helt enkelt kör på med dom mods du tänkt göra  ICQ/ay

5

Festlund skrev:
Flachen skrev:

Ingen ingrepp du listat är ju permanent så ev. nästa ägare kan termosåterställa den om den således vill.

Men jag rekommenderar att du bygger bilen efter dig själv - inte efter ett ev. framtida säljvärde och helt enkelt kör på med dom mods du tänkt göra  ICQ/ay

Ja precis, lite tanke på det också när jag grejjar

TYP 1->  1950 || 1955 ||1958 soltak ||1965 || 1966