Jag använder med 542. Det har fungerat perfekt i alla år för mig med. Formagasket No.3 till alla plana ytor och packningar.
Tyvärr är Linus i Thailand så det var svårt att hitta tjära
Kan man köpa Formagasket No.3 på någon webbshop?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Hur en 2007cc motor föds
Sidor Föregående 1 … 8 9 10
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag använder med 542. Det har fungerat perfekt i alla år för mig med. Formagasket No.3 till alla plana ytor och packningar.
Tyvärr är Linus i Thailand så det var svårt att hitta tjära
Kan man köpa Formagasket No.3 på någon webbshop?
Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.
Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni inte något Nytt någon gång
/// Micke
Det kände jag inte till och det kan bero på att jag inte haft några problem så jag har inte haft någon anledning att leta.
På flygplanen jag jobbar med monterar man plåtar på kroppen med dubbelhäftande tejp och det håller ett helvete att få loss..
Svwerker skrev:Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.
Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni inte något Nytt någon gång/// Micke
På flygplanen jag jobbar med monterar man plåtar på kroppen med dubbelhäftande tejp och det håller ett helvete att få loss..
PPRMicke skrev:Svwerker skrev:Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.
Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni inte något Nytt någon gång/// Micke
Nåt nytt provar man inte förrän man verkligen måste! 
putte skrev:På flygplanen jag jobbar med monterar man plåtar på kroppen med dubbelhäftande tejp och det håller ett helvete att få loss..
PPRMicke skrev:Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni inte något Nytt någon gång/// Micke
Nåt nytt provar man inte förrän man verkligen måste!
Du får försöka att bygga högpresterande turbomotorer
så kan jag garantera att du använder lim till blockhalverna och cylindrana
Putte JASen limmar man fast vingen (kolfiber) i kroppen (alu) med epoxi lim
(men det vet du väll redan
)
/// Micke
Far, som arbetar med service av Caterpillar
hade en flarra Loctite 5188 va tror ni om de?
Far, som arbetar med service av Caterpillar
hade en flarra Loctite 5188 va tror ni om de?
Det kommer att funka super bra
Kolla om det finns packnings borttagare (om du limmar fel någon ställe )
/// Micke
Motorn är hos sin ägare sen ett år
/// Micke
Vet du några effekt siffror på denna motor? Bränsleförbrukningen?
Hur går det med detta, är den startad nu då ?
Har den startats nu då?
Nej du;) Det kom lite barn och förändrade kroppsförutsättningar imellan 
Så var dagen slut med lite mer jobb gjorda
Vill bara varna er som är nya motorbyggare så ni inte går i fallgropen att fabriksnya prylar är rena
Som ni kan se på bilden under så är cyllana rengjorda effter ren torkning i loppet så är det skitigt så blir det att göra rent en gång till
Som ni ser är kolv in vägning på gång
Jag före drar att ha en kolv vikt som är mindre än ett gram skilnad för om man vill tokvarva någon gång så vet man att det går
sen går motorn mycket mjukare (minde obalans)
Det kommer mera
//// Micke
Micke, har du tips på vart man tar bort material så tas det tacksamt emot.
PPRMicke skrev:Så var dagen slut med lite mer jobb gjorda
Vill bara varna er som är nya motorbyggare så ni inte går i fallgropen att fabriksnya prylar är rena
Som ni kan se på bilden under så är cyllana rengjorda effter ren torkning i loppet så är det skitigt så blir det att göra rent en gång till
Som ni ser är kolv in vägning på gång
Jag före drar att ha en kolv vikt som är mindre än ett gram skilnad för om man vill tokvarva någon gång så vet man att det går
sen går motorn mycket mjukare (minde obalans)
Det kommer mera
//// Micke
Micke, har du tips på vart man tar bort material så tas det tacksamt emot
.
Hur mycket är det
Kolvbulten är en bra sak att ta lite på
Kolven vid kolvbulten
Jag brukar väga kolv och kolvbult separat, men det här funkar ju åxå.
Hur har det gått här ??
Har den blivit startad ?? 
Hur har det gått här ??
Har den blivit startad ??
Den har jag inte koll på längre
Kunden hämtade den sen har man inte koll på läget
Kan kanske vara motivations brist eller det kommer barn o bilen finns det inte tid till
När den har lämnat så är det kunden som avgör om den skall gå i bänken
Det finns fler som är så tyvärr
/// Micke
Den har jag inte koll på längre
Kunden hämtade den sen har man inte koll på läget
Kan kanske vara motivations brist eller det kommer barn o bilen finns det inte tid till
När den har lämnat så är det kunden som avgör om den skall gå i bänken
Det finns fler som är så tyvärr
/// Micke
Sidor Föregående 1 … 8 9 10
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Hur en 2007cc motor föds
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.