226

Mohawk skrev:

Jag använder med 542. Det har fungerat perfekt i alla år för mig med. Formagasket No.3 till alla plana ytor och packningar.

Tyvärr är Linus i Thailand så det var svårt att hitta tjära  ICQ/af

Kan man köpa Formagasket No.3 på någon webbshop?

227

Svwerker skrev:

Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.

Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni  inte något Nytt någon gång

/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

228

Det kände jag inte till och det kan bero på att jag inte haft några problem så jag har inte haft någon anledning att leta.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

229

På flygplanen jag jobbar med monterar man plåtar på kroppen med dubbelhäftande tejp och det håller ett helvete att få loss.. Default/lol

PPRMicke skrev:
Svwerker skrev:

Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.

Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni  inte något Nytt någon gång

/// Micke

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

230

putte skrev:

På flygplanen jag jobbar med monterar man plåtar på kroppen med dubbelhäftande tejp och det håller ett helvete att få loss.. Default/lol

PPRMicke skrev:
Svwerker skrev:

Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.

Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni  inte något Nytt någon gång

/// Micke

Nåt nytt provar man inte förrän man verkligen måste! ICQ/ag

231 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-01-21 11:00:55)

stickan skrev:
putte skrev:

På flygplanen jag jobbar med monterar man plåtar på kroppen med dubbelhäftande tejp och det håller ett helvete att få loss.. Default/lol

PPRMicke skrev:

Det är som vanligt (har använt det i 50år ock det finns inget bättre )
Om man använder typ loctite 570 flänstätning så ökar man styrkan med 10-15% i blocket
Volvo ökade man vridstyvheten på blocken/toppen med 20% med loctite 570 varför inte prova något nytt någon gång ???
Det finns prylar som man kan limma fast på flygplanvinga rutan att det lossar
Varför provar ni  inte något Nytt någon gång

/// Micke

Nåt nytt provar man inte förrän man verkligen måste! ICQ/ag

Du får försöka att bygga högpresterande turbomotorer ICQ/ae  så kan jag garantera att du använder lim till blockhalverna och cylindrana  Default/hmm
Putte JASen limmar man fast vingen (kolfiber) i kroppen (alu) med epoxi lim   ICQ/ab  ICQ/af (men det vet du väll redan  ICQ/ab )
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

232

Far, som arbetar med service av Caterpillar Default/smile hade en flarra Loctite 5188 va tror ni om de?

http://hst.imab.se/Default.aspx#!m=v&am … ;r=1031562

http://www.henkel.se/ses/content_data/1 … lyer_S.pdf

233

MrIcka skrev:

Far, som arbetar med service av Caterpillar Default/smile hade en flarra Loctite 5188 va tror ni om de?

http://hst.imab.se/Default.aspx#!m=v&am … ;r=1031562

http://www.henkel.se/ses/content_data/1 … lyer_S.pdf

Det kommer att funka super bra
Kolla om det finns packnings borttagare (om du limmar fel någon ställe )
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

234

Motorn är hos sin ägare sen ett år
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

235

Vet du några effekt siffror på denna motor? Bränsleförbrukningen?

236

Ej startad av olika andledningar;)

237

Hur går det med detta, är den startad nu då ?

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

238

Har den startats nu då?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

239

Nej du;) Det kom lite barn och förändrade kroppsförutsättningar imellan ICQ/ad

240 Senaste redigerad av joni6851 (2021-12-04 19:10:19)

PPRMicke skrev:

Så var dagen slut med lite mer jobb gjorda
Vill bara varna er som är nya motorbyggare så ni inte går i fallgropen att fabriksnya prylar är rena
Som ni kan se på bilden under så är cyllana rengjorda effter ren torkning i loppet så är det skitigt så blir det att göra rent en gång till
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0642.jpg
Som ni ser är kolv in vägning på gång
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0644.jpg
Jag före drar att ha en kolv vikt som är mindre än ett gram skilnad för om man vill tokvarva någon gång så vet man att det går
sen  går motorn mycket mjukare (minde obalans)
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0646.jpg
Det kommer mera
//// Micke

Micke, har du tips på vart man tar bort material så tas det tacksamt emot.

/Johan

241 Senaste redigerad av PPRMicke (2021-12-03 19:32:06)

joni6851 skrev:
PPRMicke skrev:

Så var dagen slut med lite mer jobb gjorda
Vill bara varna er som är nya motorbyggare så ni inte går i fallgropen att fabriksnya prylar är rena
Som ni kan se på bilden under så är cyllana rengjorda effter ren torkning i loppet så är det skitigt så blir det att göra rent en gång till
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0642.jpg
Som ni ser är kolv in vägning på gång
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0644.jpg
Jag före drar att ha en kolv vikt som är mindre än ett gram skilnad för om man vill tokvarva någon gång så vet man att det går
sen  går motorn mycket mjukare (minde obalans)
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0646.jpg
Det kommer mera
//// Micke


Micke, har du tips på vart man tar bort material så tas det tacksamt emot
.

   Hur mycket är det
Kolvbulten är en bra sak att ta lite på
Kolven vid kolvbulten

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

242

Jag brukar väga kolv och kolvbult separat, men det här funkar ju åxå.

243

Hur har det gått här ??
Har den blivit startad ??  ICQ/bq

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

244

speedwagen skrev:

Hur har det gått här ??
Har den blivit startad ??  ICQ/bq

Den har jag inte koll på längre
Kunden hämtade den sen har man inte koll på läget
Kan kanske vara motivations brist eller det kommer barn o bilen finns det inte tid till
När den har lämnat så är det kunden som avgör om den skall gå i bänken
Det finns fler som är så tyvärr
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

245

Den har jag inte koll på längre
Kunden hämtade den sen har man inte koll på läget
Kan kanske vara motivations brist eller det kommer barn o bilen finns det inte tid till
När den har lämnat så är det kunden som avgör om den skall gå i bänken
Det finns fler som är så tyvärr
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke