Alla framsteg är framsteg! Ännu ett steg i rätt riktning
Det har jag lärt mig också, varje minut i garaget är en minut mindre (förhoppningsvis) under träffsäsong.
Bra jobbat! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Pärlvit Varre
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Alla framsteg är framsteg! Ännu ett steg i rätt riktning
Det har jag lärt mig också, varje minut i garaget är en minut mindre (förhoppningsvis) under träffsäsong.
Bra jobbat! 

Med facit i hand borde man kollat upp vad och var allt ska sitta i taket INNAN man sätter i innertaket, speciellt när bilen är ett hopplock av årsmodeller och såklart så skiljer det mellan årsmodeller
En sak jag råkade upptäcka var att jag hade fel innerbackspegel tex, jag hade en med skruvar och kom på att -66 kom det en variant man trycker fast mellan två stänger i taket, på en gammal bild innan innertaket kom på plats ser man en... och då kom funderingen, finns den andra kvar
Lite nervigt häromdagen när man först ska försöka lokalisera hålen, börja skära upp och sen trycka dit NOS spegeln jag köpt, men som tur var gick det galant, eller efter tredje försöket 
Sen skiljer det mellan allt annat som ska sitta i taket och med dubbla uppsättningar av det mesta tar det tid att hitta på vad som ska sitta på min bil 
Hoppar lite hit och dit på detta projektet
Fixat en av de bakre reflexerna, borrade även upp hålen till dessa i skärmen, svetsade på muttrar där gängen var slut osv.
Med facit i hand skulle man kanske börjat med bättre skärmar än dessa callookiserade och med rätt taskigt resultat måste jag säga
men, men, har ju redan lagt ner tid och kosing på dom så får väl försöka göra det bästa av dom, ska ju inte bli allt för "fina" ändå 
Alla framsteg, är framsteg 
Jo jag tänker så, allt ska ju göras nån gång och om man tar saker i lite olika ordning så kvittar det bara det händer nånting
Fortsatt lite med skärmarna, slipat, kapat, skrapat och borrat för blinkers fram, fan va spackel...
Gjort ren insidan på bakskärmarna, listhålen ska borras upp sen också, men är nog säkrast att borra vid sidan om de igensvetsade hålen tror jag 
svetsar kan vara hårdborrade
Precis, blir nog lätt att borren drar sig åt nått håll 
Så förutom att man började jobba igen vilket resulterar i brist på tid och ork så har man åkt på nån form av överansträngning, typ tennisarm, vad jag bara kan tänka mig kom från skrapningen av dom där skärmarna
Jaja, siktar på SCC nu i helgen sen ett par veckors ledighet, lär försöka klämma in nån garagetid mellan semesteraktiviteter 
Då är SCC avklarat och även en trip till Island, har några dagar ledigt kvar så idag fortsatte jag göra ren insidan av framskärmarna idag, först utgångsobjektet, sen efter högtryckstvätt och sist efter lite skrapning och kallavfettning.
Då är frågan vilken nivå man ska lägga sig på sen och hur man ska gå till väga, slipa bort den värsta rosten? blästra? syradoppa? 
Vilket slutresultat vill du ha och hur länge? 
Vilket slutresultat vill du ha och hur länge?
Jadu, vet inte... utsidan ska ju slipas ner och lackas MEN det ska ju inte vara nån dunderfinish på den men svårt att låta bli massa rost 
Tja har du möjlighet till syradoppning så är det ju smärtfritt för dig...vet iofs inte hur mycket det svideri plånboken
Blästring är ju bra oxå om personen som blästring vet vad han gör så inte plåten blir ut hammrad...
Smidigt att komma in i skrymslen isch...
Roterande slipning med abrasiv... tja går ju oxå men in i skrymslen.... suck...
Sedan epoxi och ett stenskottsskydd så håller det nog så länge man vill..
Inte bestämt mig vilken väg jag går med skärmarna än...
Men idag gjorde jag klart en av sakerna jag börjat med men aldrig fått klart, svetsade fast de små värmerören som var bortkapade 
Sen kunde jag inte låta bli att sätta dit en annan växelspak och lägga i en matta, få lite inspiration och visst kan det väl bli lite mysigt 
Väldigt passande spak till den interiören 
Fint knåpande, kortnosvariant är ändå en snygg bil.
Ja spaken tycker jag passar kanon mot den bruna inredningen, tyvärr så har jag läst i efterhand att dom är svåra att få till lägen och framförallt backen... och just den hann jag aldrig få till när jag provade 
Riktigt snyggt och helrätt att montera i lite prylar mitt i för att få inspiration. Tyvärr är det så att den växelspaken är ganska sladdrig och jag köpte en till Ghian (flat-4) som jag bara provmonterade. Såldes sedan.
Kan vara värt att se till att bussningarna i länkaget är i toppform för att få ut maximalt av spaken. De där nya svarvade plastbussningarna verkar bra, Jag har inte monterat min än dock.
När stolarna var urplockade så tänkte jag passa på att leka lite under instrumentbrädan, när jag tvättade av bilen en gång i tiden så läckte det in massor... antar det mesta berodde på att inte slangarna till friskluftsskålarna inte satt där
men läste även att listen brukar bli kass så då tänkte jag passa på att byta, skålarna putsades bara av lite lätt, ingen renovering 
Men jäääävlar va betydligt mer meck det var att få ur och i dessa än jag trodde, fick ju lov att plocka bort massa annat för att komma åt... men nu sitter dom där, missade att ta mer foton så denna post var väl ganska onödig 
Fått lite tid att dra till garaget och har väl egentligen fortsatt pilla lite här och där för att försöka få det åtminstone att se ut mer som en bil för att få mer inspiration 
Satt dit lite värmeslang, askkopp, handskfack och satte dit mätare också för feeling, har ju all inkoppling och el kvar sen
Tog bort lite svart färg från ventilationsrutorna, inget vidare förarbete så det gick ju rätt fort med lite färgborttagning
Så lite skönt att börjat pilla lite och visst får man lite mer inspiration 
Snyggt! Det är ju detaljerna som gör helhetsintrycket 
Jo, och allt ska ju göras nån gång så 
Förra helgen så hoppade jag över till att borra upp listhålen som var igensvetsade
Försökte mäta från pressningen så gott jag kunde, drog även en tejpremsa för att se att det linjerade, först höger sida och gick väl hyffsat, gick på vänster och tyckte det gick rätt ok MEN vid ett hål så lossnade det en bit under hålet jag borrade... men vänta, kollar närmare och 3 av hålen på vänster dörren har jag lyckats borra för högt upp och biten som lossnade var väl av den tidigare svetsen
Så igår punktade jag ihop toppen av mitt hål och borrade ett nytt aningen längre ner, hoppas alla hål/lister lirar när man får ihop ihop bilen slutgiltigt sen 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Pärlvit Varre
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.