Jag skrev såhär i en egen tråd;
[Hej, min motor i bussen är jättemysko. Den går fint när den är kall och slutar gå när den blir varm.
Det är en 2,0 l med dubbla originalförgasare.
Motorn är helrenoverad och genomgången. Jag har pluggat vacuumet till bromsservon vid insuget så det kan inte störa.
Jag har bytt tändspolen och det är ingen skillnad. Fördelaren är en genomgången och ska vara sjysst. Den får bensin. Vi har dock kopplat bort automatchoken.
Vad finns kvar att kolla? Jag är vilse...]
Nu är motorn genomgången fullständigt av Roland och mig
Resultatet var lite som jag hade en känsla av men inte fick konstaterat på egen hand.
Allt gicks genom och ställdes in igen, ventilspel, tändfördelaren (som byttes till en bättre), tändföljd, brytarspetsar, tändstiften, förgasarna plockades isär och sattes ihop igen. Fel hittades i ena förgasaren så vi satte dit det andra paret jag hade från en donatormotor. Bränsletillförsel kollades då det var för lite i förgasarna.
Den gick fortfarande dåligt....
Jag hade tidigare föreslagit att blåsa tryckluft baklänges i bränsleslangen vilket till sist gjordes och mycket riktigt, där satt problemet. Förmodligen slaggat igen på insidan för efteråt forsade soppan ut i stället för att sippra ut. Efter det gick den finfint, sedan är det bara att hoppas eller ta hästjobbet och plocka ut all igen och rengöra tanken utanför bussen.... men det blir en annan historia....

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss