Jo en klibba är planerad
Kung! Vore grymt det. Det är något speciellt med forum ändå. Helt annat hur man kan lära sig och sprida kunskap jämfört med alla ”snabba” sociala medier idag. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » BOXERVILLE Nystart, Återuppblomstring, 2,0, Vänder blad...
Sidor Föregående 1 … 4 5 6
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jo en klibba är planerad
Kung! Vore grymt det. Det är något speciellt med forum ändå. Helt annat hur man kan lära sig och sprida kunskap jämfört med alla ”snabba” sociala medier idag. 
Kanske ett boxerville supporter märke
Eller en Boxerville PIN.
michaelth skrev:Kanske ett boxerville supporter märke
Eller en Boxerville PIN.

Lite knepigt att det på startsidan mer framhävs en dold Facebookgrupp än det öppna forum som finns och fortfarande lever.
https://boxerville.se
Vad är eller var tanken med det GB?

Hej , tror Boxerville numer återgår til gamla synder , värkar va lågt interesse ock det som postas e ointresant för en gammal travare .. under 90 -2000 talet va detta en helt annan grej ... Likaså andre Nordiska forum .. Blir nog FB som tar över mer ock mer tyvärr , jättetråkigt !!. Eftersom jag haft VW interesset nu i 50 år , så har intresse skrymp en hel del .
Har tatt pensjonärenas plats ock nöyer mig med 2 stk 75´or , hvilket jag tycker forf. ger körglädje .:)
Mekanisk arbete /utväkl. e ju alltid lika roligt ..
vwato; nu vet jag inte om jag tycker den pilen framhäver något så mycket mer än den forumbilden?
Pilen vart det bara för att den var blå och FB loggan är blå, så tyckte det var lite skoj, forumbilden skulle man dock velat "poppa" lite mer kanske.
Tanken med .se sidan är väl bara att samla allt lite, FB är en stor del och det är inget konstigt med det.
Sen vet jag inte hur många som hänger på den sidan alls egentligen
erich; Att FB tar över mer och mer är inget nytt, pågått i många år nu... sen är vi många som tycker forumet är trevlig och värt att bevaras, det kan det göras framförallt av våra annonsörer och de som hänger här och postar, men utan ett levande forum så finns det risk att annonsörer inte finner det lika intressant att betala för annonser, och sälja själen till tex spelsidor kommer jag aldrig göra...
I mitt eget fall så har mitt liv kommit lite emellan så tiden och orken finns inte riktigt att skruva i dagsläget
men åker gärna på träffar både i sverige och utomlands och ser fram emot det som fan just nu efter denna långa och kalla vinter 
”Video kill the radio star” det var väl BUGgels som fick en mega hit med den låten…
Facebook dödar olika internetforum, alla diskussioner kommer i en lång rad, ingen ordning och reda, eller struktur som det blir på denna eminenta webbplats, där frågor och diskussioner läggs i olika ämnesområden. Synd bara att man inte kan lägga in bilder direkt (eller kan man det?) utan att mellanlagra dom nån annansats.
”Video kill the radio star” det var väl BUGgels som fick en mega hit med den låten…
Facebook dödar olika internetforum, alla diskussioner kommer i en lång rad, ingen ordning och reda, eller struktur som det blir på denna eminenta webbplats, där frågor och diskussioner läggs i olika ämnesområden. Synd bara att man inte kan lägga in bilder direkt (eller kan man det?) utan att mellanlagra dom nån annansats.
Håller med helt. Är det något intressant som lagtspå fb och som man har i bakhuvudet är det svårt att hitta det igen, här i forumet är det lättare att söka och man kan även använda google som bra sökhjälp.
Björn J. ; jo, det går att lägga in bilder direkt i forumet men de måste minskas ner först (jag brukar sikta på nånstans vid 500x500 pixlar, detta kan man göra i mobilen eller på datorn) och man kan inte välja vilken ordning dom hamnar, därför brukar jag lägga upp på The Samba först när jag ska posta i tex projekttråd 
Synd att vi inte kan ha någon sorts förminskning tjänst på forumet...på tex rejsa.nu har man en dylik, där programmet själv förminskar...
finns det ingen kunnig/intresserad som kan hjälpa till här.. 
Tyvärr ska inte forumet vara kompatibelt med dessa tjänster, och ska det migreras blir det ännu mer tid, jobb och pengar
Jag försöker ta lite i taget, började med att få igång annonsörer, sen nu merch för att det dels efterfrågats och sen få tillbaka kosingen jag ligger ute med, sen får vi se vad som händer nästa gång 
Lite knepigt att det på startsidan mer framhävs en dold Facebookgrupp än det öppna forum som finns och fortfarande lever.
https://boxerville.seVad är eller var tanken med det GB?
[img]BILD[/img]
[img]BILD[/img]
Förstår precis vad du menar. Det ser ut som bilden till forumet tillhör någon artikel, plus att den är längst ner på sidan nästan, och att bilden till facebook har betydligt mer kontrast och ögat dras dit direkt.
Länken till forumet borde vara vid nuvarande facebook-loga (och ha mer "HÄR SKA DU TITTA"-känsla) och facebook får ligga lite mer i skymundan. Folk kommer hitta till facebook ändå.
Edit: Och så bör man väl kanske inte klicka på en sådan bild, den typen av bild klickar man på för att man vill förstora den.
Björn J. skrev:”Video kill the radio star” det var väl BUGgels som fick en mega hit med den låten…
Facebook dödar olika internetforum, alla diskussioner kommer i en lång rad, ingen ordning och reda, eller struktur som det blir på denna eminenta webbplats, där frågor och diskussioner läggs i olika ämnesområden. Synd bara att man inte kan lägga in bilder direkt (eller kan man det?) utan att mellanlagra dom nån annansats.Håller med helt. Är det något intressant som lagts på fb och som man har i bakhuvudet är det svårt att hitta det igen, här i forumet är det lättare att söka och man kan även använda google som bra sökhjälp.
www.beachbuggy.se har ju gått i stå dels pga av att "kidsen" hellre vill facebocka och dels genom att det forumet under en del års tid varit utsatt för massiva spamattacker. Jag var adm där under en tid och då kom det in massvis med annonser för gympadojjer, eller som det numera heter "sneakers". Om det hade gällt delar och resevdelar till gamla volkwagnar hade man kanske kunnat acceptera det... men gummiskor..
Å andra sidan är det ju roligt att buggykulturen tycks vara tillbaka, oavsett vilket forum man tjötar på.
MEN... litet utanför ämnet, Adm kanske skulle starta en beach-buggy-avdelning här på Boxerville??
Björn J.; Ja som tur är har vi ett bra spamfilter här på forumet så det har vart rätt lugnt senaste åren, FB fick jag lov att göra privat pga alla spammare
Beach Buggy avdelning
Tänker du dig då under Bilar då? Typ 1, typ 2, typ 3 osv?
Klar förbättring av öppningssidan, det blir säkert bra och snabbt jobbat av WebAdmin/GB 
behövs inte fler avdelningar, det behövs fler inlägg . . .
vwato, ja det vart bättre 
Junte, ja, det vore trevligt 
En avdelning för Buggy's vore väl på sin plats under rubriken Bilar, det finns ju numera inget riktigt forum för fordonstypen i Sverige. Smid medans järnet är varmt och fånga upp gamla samt nya ägare som gillar kit cars. Kan bara bli rätt liksom...
Finns det nog med Buggyägare som är intresserade att posta i sån tråd frågar jag mig då?
Annars är det ju ingen idé men är det så självklart 
det finns buggyvägrare oxå.
:@)
men under typ 3, karmann ghia etc kan man väl lägga in sin buggygrej?
eller under projekt?
jag var ju själv osäker på var min bay skulle hamna, för många kategorier att välja på.
färre avdelningar = lättare att följa o hitta.
det är ju inte jättemånga inlägg här varje dag, känns som jag står för hälften ibland, men så skriver jag skriver inget alls på fb heller . . .
Jo det är det jag är inne på, finns ingen anledning att starta ännu en avdelning om ingen postar...
Sen projekt ska ju ligga under projekt, sen under typ3, bay osv osv så blir det väl mer modellspecifika frågor eller bilder som är tanken.
I dagsläget kan jag hålla med om att det finns för många avdelningar i forumet, men det blir nog ännu svårare att försöka flytta och komprimera alla avdelningar och inlägg 
Sidor Föregående 1 … 4 5 6
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » BOXERVILLE Nystart, Återuppblomstring, 2,0, Vänder blad...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.