276

kommer bli najs det här ICQ/ab

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

277

Jaha vad händer här då tro...
Jo ingenting typ. Har ju ett hus att fixa med så det var varit lite prio inför nästa barns ankomst om 1 månad typ.

Har i alla fall rivit ur motorn ur typ1:an och upptäckte då att en pinnbult var borta, likaså materialet att fästa en pinnbult i.
Beslutade då att göra Varianten klar för besiktning så man har en körklar bil till sommaren.
Sen den har fått motorn utriven för byte av tryckplatta till original. Blev för tråkigt med steg 3 så nu får den gå som sugis nåt år.
Lite småfix i allmänt på den men inget större, blir att göra ett ryck när familjen utökats och sambon är hemma på heltid.

http://i63.tinypic.com/2u5vxh2.jpg

http://i68.tinypic.com/30xamc4.jpg

Mera känd som jb...

278

Har du blivit med T1:a, det hade jag missta. Kul !
Extra kul att du hade En historik med bilen, det spårar nog ur med avgasfläkt på den också  ICQ/ag

279

Ja exakt. Fick äntligen möjlighet att köpa tillbaka. Jag är ju som tanken att en fläkt ska sitta fläkt på den. ICQ/ag

Mera känd som jb...

280

Klart du kommer hinna få blåa klart till sommarn, i alla fall besiktad eller?

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

281

Ja borde ju gå. Är inte såå jäkla mycket att göra endå. Till BRC kansle den får rulla. Men fixa varren först.

Mera känd som jb...

282

Längesedan man uppdaterade...
Typ1an står på exakt samma ställe som den gjort sen hösten 2016. Ingen brådska även om det vore roligt att få ihop den. Men men 2 smågrabbar så har jag lagt vintermeckandet lite åt sidan nu.
Varianten är körklar så har ingen stress med Typ1an.

Ja lite från sommaren då.
Turbon plockades bort och bilen bessades.
Vi var några som brände upp till Sundsvall och Volksmeet.

http://i66.tinypic.com/27zwxt1.jpg

Guldfärg på centrumen blev sommarens look...
http://i63.tinypic.com/2urs6ep.jpg

Tyvärr regnade ju stora delar av träffen bort, igen. Men lika roligt hade vi endå.

Efter att jag Volksmeet kände jag suget att åka överladdat igen så i med steg 2 plattan och schimsade in den och då fungerade det utan slir.

Därefter blev det en sväng till Edstuga och VWater.

http://i63.tinypic.com/lv1wi.jpg

Kvällen innan vi åkte upp fick jag ett ryck. Kände att 16" inte var min grej riktigt... Jag som lovade att aldrig mer byta fälgar...  Default/lol
Det blev nåt så enkelt som original plåtisar med kromkapsel och Firestone F-560 165or.
Ingen extra höjning utan fortfarande sänkt.

http://i64.tinypic.com/ra2lpd.jpg

Jäääklar vad skönt man åker nu.
Till råga på allt så blev det en originalratt och utan nackstöd på stolarna. Sleeper om man nu kan kalla den det.  ICQ/ag

BRC blev ju ett kapitel i sig oxå. Regn regn regn... Eller ja i alla fall på lördagen.
Fredagen hade fint väder mestadels så man han med ett gäng repor på strippen.
Bästa tid blev 15.08s och 150km/h i slutfart. 1.25bar i ladd och helt olättad och oöppnad motor. Helt oki även om en 14-sek repa vore önskvärt.

Efter BRC blev det inte mycket åka alls. Var helt enkelt less på allt regnande så bilen har fått stått sen dess och kommer göra det till våren. Enda planen är att sätta ett fästa nånstans mellan motor och låda för att staga upp lite mer. Rör sig alldeles för mycket även med nya fästen överallt.

Fälgarna får vi se...  ICQ/af

Mera känd som jb...

283

Ja fy f...n vad det öste ner på BRC, knappt så att man hann kolla in alla byggen som jag ville följa upp på. Inte minst för att de flesta redan packade ihop och vände kosan hemåt när jg kom fram.  ICQ/ae
Hoppas på bättre säsong nästa år med solsken och massvis av bilträffar!

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

284 Senaste redigerad av michaelth (2017-12-06 16:49:44)

Hmm härligt med variant... tittade till mitt -66 lik häromsisten...

Ser fram mot vad det blir för andra fälgar nästa gång du byter.... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

285

ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

286

Nu var det ett tag sedan man skrev något.  ICQ/ai
Skickade iväg OZ fälgarna och körde original. Skulle slänga på jubileumsfälgar med så visade det sig att 2 av däcken var dåliga. Jag vad göra då. Kändes dumt att köpa nya då det enda kändes som en provisorisk lösning.
Så det fick bli 17" plåt igen. ICQ/bj
Detta var 2018.

I våras var jag ut på våran vårmönstring. Sen skulle bilen besiktas men efter att ha kört den i 6 säsonger och alltid stört mig på alla nyanser av grönt så bestämde jag mig för att inte köra den mer föränns det var ordnat.
Så efter altanbygge var planen att lacka Varianten.
Och så blev det. Ingen utställningslack utan den är lagt av mig själv i mitt garage.
Men nu slipper jag alla olika nyanser och det känns så jäkla bra.

Post's attachments

IMG_20190802_135349-1024x766.jpg, 314.34 kb, 1024 x 766
IMG_20190802_135349-1024x766.jpg 314.34 kb, 239 downloads since 2019-08-07 

Mera känd som jb...

287

Snyggt  ICQ/bs  ICQ/bf

VW typ 3 1600 TLE 1971

288

Otroligt snyggt, bästa av två världar, grönt och den fina färgskalan gul orange röd  ICQ/bf Vart kommer stripes ifrån?

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

289

Tackar.

Stripes är från Rogers Custom. Köpta för kanske 10 år sedan så dom har legat och mognat ett tag.  ICQ/ag
Dom blev lite slarvigt ditsatta kvällen innan brc så ska göra om det i vinter.

Mera känd som jb...

290

ICQ/ay

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

291

JBlom skrev:

Nu var det ett tag sedan man skrev något.  ICQ/ai
Skickade iväg OZ fälgarna och körde original. Skulle slänga på jubileumsfälgar med så visade det sig att 2 av däcken var dåliga. Jag vad göra då. Kändes dumt att köpa nya då det enda kändes som en provisorisk lösning.
Så det fick bli 17" plåt igen. ICQ/bj
Detta var 2018.

I våras var jag ut på våran vårmönstring. Sen skulle bilen besiktas men efter att ha kört den i 6 säsonger och alltid stört mig på alla nyanser av grönt så bestämde jag mig för att inte köra den mer föränns det var ordnat.
Så efter altanbygge var planen att lacka Varianten.
Och så blev det. Ingen utställningslack utan den är lagt av mig själv i mitt garage.
Men nu slipper jag alla olika nyanser och det känns så jäkla bra.

Jag gillar stuket med plåtfälgar o de blev bra med enhetlig lack .  Default/ay     är nästa projekt att fixa kaross springorna som är ganska stora  på vissa ställe också pga Rådjurskrocken som va anledningen till nyans skiftningarna ?

292

Eklund skrev:

Jag gillar stuket med plåtfälgar o de blev bra med enhetlig lack .  Default/ay     är nästa projekt att fixa kaross springorna som är ganska stora  på vissa ställe också pga Rådjurskrocken som va anledningen till nyans skiftningarna ?

Tackar.
Nä det skiter jag i.
Den funkar bra som den är för mig, kommer aldrig säljas enda så.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

293 Senaste redigerad av JBlom (2024-01-26 11:20:43)

Det här med att uppdatera tråden är ju inget man är ett föredöme i kanske..  ICQ/bl
I alla fall så har det ju runnit lite vatten under bron sedan 2019...

Ny klädsel hamnade i bilen, blev svart från originalets brun/beiga.
17" plåtisarna fick hänga med men ändrade färg till vit sommaren -23.

Det största är väl att den helt enkelt såldes iväg till en ny ägare som kunde ta vid projektet.
Jag kände mig färdig fast inte riktigt.
Hade ju gått att utveckla mycket mer men då jag haft den länge och känt att jag kört fast vad gäller det estetiska så blev steget till att sälja den mycket kortare.
Sen blev suget efter en annan Volkswagenmodell för stort till slut.  ICQ/bm

Post's attachments

varrensvartliten.jpg, 344.72 kb, 1024 x 683
varrensvartliten.jpg 344.72 kb, 72 downloads since 2024-01-26 

Mera känd som jb...

294 Senaste redigerad av JBlom (2024-01-26 11:20:23)

En bild på den med annan färg på stripes samt vita fälgar.
Gillade hur den blev faktiskt.

Post's attachments

varrenvitliten.jpg, 425.39 kb, 1024 x 768
varrenvitliten.jpg 425.39 kb, 71 downloads since 2024-01-26 

Mera känd som jb...

295

Ja vad blev det istället då.
Har ju alltid gillat Cal Lookers. Att det blev en Typ3 2011 var väl mest en ren slump.
Men under åren har man ju kanske mer sneglat åt Cal Lookers men Varianten har ju tjänat en bra när ungarna ska med.
Blir ju inte lika mycket träffar längre och när en bra exemplar dök upp var det bara att slå till.
VW Blå 67a kan ju inte bli bättre då.
Få ägare av bilen med en originalinredning i riktigt bra skick.
Planen är ett rullande projekt så får vi se vart det landar.
Kromlister ska bort, en polering av lacken, 205/70 däck bak samt stålysen fram är planen till sommaren.
Nästa vinter är tanken att motorn ska bytas ut. Blir liknande koncept som i Varianten.

Post's attachments

bubblanmindre.jpg, 462.39 kb, 1008 x 675
bubblanmindre.jpg 462.39 kb, 85 downloads since 2024-01-26 

Mera känd som jb...

296

Härligt! Mer Cal-lookers på gatorna!  ICQ/ay

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

297

Plötsligt händer det, de kommer bli bra de här. Kul med fler 67or ute på gatorna

298

Kul update  ICQ/ay

299

Kul med ny bil, men oväntat.  Du hör ju liksom ihop med den varren. Snart ses vi på vägarna igen.

300

Ja det har ju blivit så...
Kände att det var dags för något annat, får väl se om det blir bra.  ICQ/ag

Mera känd som jb...