Hade en vän som lättade allt på en Porsche 964 , bland annat hålborrade han alla leder i dörrlåsen , tanken var god men lite jobbigt när dom bröts av och han blev inlåst i bilen

Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Leichtbaupanel
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 21 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hade en vän som lättade allt på en Porsche 964 , bland annat hålborrade han alla leder i dörrlåsen , tanken var god men lite jobbigt när dom bröts av och han blev inlåst i bilen

Besten har vaknat..

Borde va gjord i titan så hård som den är! 
Cliffhanger 
Tja,det har varit mycket motgångar men börjar se ljuset. Motorn sitter i och startar o går fint,men har en del bestyr med elen fortfarande. Sen blir jag kanske tvungen att gå över till elektrisk gaspedal etc. Motorn reagerar på minsta gas men kanske en justeringsfråga,vi får se.
Är tanken ringen till nästa sommar??
vad är total vikten på bussen nu??
Måste bli Ringen nästa vår,annars faller det bort. Vet inte exakta vikten nu men under 1100kg fulltankad med 14 L olja i systemet. Och då e ju tanken inte på 42 liter längre utan närmare 70 liter
Vad är räckvidden/förbrukningen med denna nya maskinen? Ungefär.... effekt drar ju en del...
framflyttad av vikten borde göra körningen mer stabil...vet iofs inte hur mycket tyngre motor/växellådpaketet är mot en 4 cyl maskin. .??
Tror att med den mer exakta insprutningen torde förbrukningen ligga som förr, så runt 1,5 liter milen. Tja bara G50-lådan väger 65 kg så ungefär lika mycket som en boxerfyra!1 Motorn väger en bra bit över 200kg. Ändå är viktfördelningen mycket nära 50/50. Har för mig att det var 47/53 sist jag vägde. Men med tanken på att en originalpanel vägde 1070kg ..
3ltr mil skulle jag gissa.Ungefär så mycket drog min Porsche 964 när jag körde Trackdays.
Självklart går det mycket mer på bana. Där ligger du ju på höga varv hela tiden.
Första "försiktiga" provrepan gjord.inte utan problem naturligtvis. Motorn som gick klockrent i bänk vill inte riktigt gå på alla sex. Men med kopplingen i botten o lite gas vaknar den plötsligt till,o sen bryter helvetet loss
Hjulspinn på ettan och tvåan med färska 255:or känns knäppt med en folkabuss med en tung motor bak. Sen går det utav bara fan..vild gissning 0-100km/h på nånstans runt 4 sek. strecket!!!
Nu ska skapelsen upp till motorbyggarn och mappas och hoppeligen bli av med dessa barnsjukdomar,men kan säga att mina rop i kupén överröstade motorn när det drog iväg..

Fan va cool, sedan måste vi få en film på detta!! 
Fick ett litet paket från Josef Wahlström idag. Tack för det,Josef!
Texten vägde hela 5 gram som naturligtvis måste kompenseras nån annanstans..Tog bort 130 gram x 2 från dörrsidorna istället 
Det har tidigare talats om byte av tak, ska det gjutas i kolfiber eller vilket material har du funderat kring, blir det taksänkning också?
Har du planerat något gällande aerodynamiken på undersida chassi, spoiler, vinge eller någon förbättring av downforce?
Bygget är det vassaste i världen, en byggtråd värd att läsa om och om igen, världsrekord är inte en fråga om det sker utan när. Tycker det skulle finnas ett Swishnummer så man kan sponsra utvecklingen av världens hårigaste VW-racer.
Tack för att du delar.
En äldre video, riktigt uppskattad linslus den där panelen, vid 7.25 minuter...
https://www.youtube.com/watch?v=JpfgJYIO1gw
Det har tidigare talats om byte av tak, ska det gjutas i kolfiber eller vilket material har du funderat kring, blir det taksänkning också?
Har du planerat något gällande aerodynamiken på undersida chassi, spoiler, vinge eller någon förbättring av downforce?
Bygget är det vassaste i världen, en byggtråd värd att läsa om och om igen, världsrekord är inte en fråga om det sker utan när. Tycker det skulle finnas ett Swishnummer så man kan sponsra utvecklingen av världens hårigaste VW-racer.
Tack för att du delar.
En äldre video, riktigt uppskattad linslus den där panelen, vid 7.25 minuter...
https://www.youtube.com/watch?v=JpfgJYIO1gw
Absolut inga vingar eller taksänkning!! Jag var nångång in på att göra undersidan slät men efter att nya avgassystemet kom fick jag glömma den saken. Ligger nämligen två stora ljuddämpare under varsin tröskel och så har jag en stor oljekylare i mitten mellan rambenen som behöver all luft den kan få.Framvagnen är ju redan täckt av en aluplåt(hålad iofs) men så mycket mer kan man inte göra. Ska se hur nya motorn orkar pusha på bussen och sen eventuellt vidta vidare åtgärder. Visst hade det varit kul med ett tag i nåt lättare material och ett reservtak var tom. införskaffat för att göra en avgjutning på,men förkastade tanken pga rädslan att karossen tappar sin styvhet. Men tack för de uppmuntrande orden! 

Nära nu..
detta är rocknroll
finns de någon video när man hör den sjunga ut?
Livet ska inte vara lätt eller billigt.. Efter att bilen kördes i bänk(rullar..eller vad man ska kalla det..??)visade det sig att oljetrycket var väl lågt på tomgång. Allt gicks igenom en gång till men inget som indikerade på nåt fel. Då var det bara att plocka ner paketet och plocka isär maskin igen
. Inget hittades inne i motorn heller tills motorbyggaren öppnade oljepumpen som köpts lätt begagnad från US för typ 10 år sen. Pumpen har tydligen suttit i nån racebil där man sökt de sista hästkrafterna genom att reducera oljetrycket på låga varv. Dreven var nedsvarvade och hela huset hade oxå bearbetats till den grad att pumpen kan klassas som skrot!! Blev att jaga efter en ny pump som naturligtvis inte kostar nånting( mellan 1500€-2700€ beroende på leverantör). Pumpen användes endast på GT2,GT3,GT3 RS,R Och Turbo med X51 tillval. Fick en "bra" deal via Porsche Finland på 1200€ direkt från Stuttgart..Så nu börjar vi från ruta ett igen mycket fattigare. Kostar o ligga på topp..Men motorn levererade dock 375 hk vid ca. 7000rpm och över 400Nm i vrid vid 3500rpm. Kurvan steg fortfarnde så vi får se var vi hamnar då vi vågar varva till 7500-7800rpm.
surt.. men maskinen rasade inte, och nu blir den bättre!! och det måste vara bättre
tur/skicklighet att detta upptäcktes innan en ringen resa..
nya tag.. i bättre skick !!! och pengar... inget är gratis. 
Var väl aldrig nån risk att maskinen skulle rasa,oljetrycket var ändå 0,7bar vid tomgång,så inte ens oljetryckslampan tändes,men ändå..
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 21 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Leichtbaupanel
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.