26

Michos Miche skrev:

Bra med brudar som vet hur spännband och bilar fungerar ICQ/ab Efterspänning i Sandviken.

Du skulle haft med en brud som har koll på det här med kultryck också  ICQ/ab

27

Det fick bli som det blev, var inte så farligt faktiskt. Åkte inte snabbare än 75-80 så det var ingen större fara ICQ/ab Får ta det där jävla BE-kortet snart så man får köra säkra kärror lagligt.

28

ICQ/af Hehe... det ska bli kul och se hur dette slutar...

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

29

Det här blir intressant att följa, jag röstar på att du ska börja bygga redan under vintern.
Att vara ute i minusgrader o snö var inget hinder när man var i din ålder  ICQ/af

Hade det varit mitt projekt så hade jag byggt ihop ett helt komplett rullande chassi med bromsar o allt av ramen du fick av Fidde.
När ramen sedan är färdig så svetsar du ihop en brutal panelkaross ovanpå detta, strunta i lack o låt alla svetsskarvar vara synliga.
Puts är för gubbar med keps  (dom som har tid)  ICQ/ab

30

Haha nä, du har väl läst min proejkttråd om ratlookern? Byggde den på logen i vintras där det snöade in lite då och då, så kyla är inget problem för mig. Men går det att få några bra svetsfogar när det är kallt? Sen har jag ju bayen som ska få sig en total make over i vinter, så det kommer bli många hundratals timmar bara på den. Tänkte göra den klar så har jag den schysst för en tid fram över, så kan man koncentrera sig på annat. Men vi får se, har jag möjlighet att börja i vinter så gör jag givetvis det ICQ/ab

Vi får se hur det löser sig med ramar och bärande delar, det får bli det som fungerar bäst helt enkelt.
Men det stuk du beskriver är precis så jag vill ha! Helst med gamla smala bakluckan, och igenlagda blinkershål fram. Pilholkar går nog att sno från ovalen vi ska slakta. Blinkers får man lösa på så sätt att man integrerar den i halvljuset á la hotrod eller att man bara sätter en liten diod innanför respektive glas. Sen lär det bli att ta två eller fyra lastdörrar, beroende på vad man får tag i och lägga igen rutorna. Med tanke på att jag tänkte kunna skjutsa folk också så struntar jag helt sonika i mellanväggen, så det blir en walk through.

Sen känner jag mig mer sugen på att höja än sänka den. Vore hur stöddigt som helst med fälgcentrum från splitbubbla/barndoor och riktigt breda fälgbanor, skodda med däck modell grövre. Skulle helt klart bli annorlunda, och riktigt ballt enligt mig. Bra att ha när vägarna ut till mig är usla. Kommer nog att bli bra till slut det här ICQ/ab

31

Skönt att du blev nöjd med ramen och det var trevligt att träffa dig och Vallåkra damen ICQ/ab Om du är intresserad så får du
hämta 63:a panelen, det var ju den som ramen skulle vara till från början. Har tänkt att kapa ner den snart.
PunBB bbcode test

32 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-09-11 20:24:29)

Jag kommer så fort som möjligt! ICQ/ag Fixar BE-chaufför och biltrailer fort som fan ICQ/ag

Bara säga ett pris så löser vi det ICQ/ab

33

Michos Miche skrev:

Jag kommer så fort som möjligt! ICQ/ag Fixar BE-chaufför och biltrailer fort som fan ICQ/ag

Låter bra, satt faktiskt i en ny skiva i storrondellen i dag, tur att jag inte hittade skarvsladden ICQ/ad

34 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-09-11 20:49:33)

Jag ringer dig om en liten stund! ICQ/ab

EDIT: Samtalet kommer inte fram, jag hör av mig imorgon istället ICQ/ab

35

Michos Miche skrev:

Jag ringer dig om en liten stund! ICQ/ab

Ring mig i morgon, vore kul om den skulle komma ut på vägen.
Tok sänkt i det där slitna stuket oj oj ICQ/ab

36

Haha, editerade precis mitt inlägg. Jag ringer väl någon gång under dagen, eller när passar det dig bäst? Jag är ju ledig jämt så för mig spelar det ingen roll.

Karossen är precis så jag vill ha den! ICQ/ab

37

Jag har tröskelbiten ( i princip hela höger sida.. ICQ/ad ) från det vraket som jag kapade ur hos Englund i Marma ifjol !

Och jag vet att Englund skickat en hel del delar från den panelen tidigare åxå , undrar hur många som blivit hjälpt av den ?

Så kul att du fortsätter med återvinningen ! ICQ/ab

You´ll never know...

38

Vi borde få någon form av miljöbidrag för att vi är så duktiga att återvinna ICQ/ab Ett par miljömärkta däck kanske? Haha! Alltid kul med saker som går att använda till max ICQ/ab

39

Fan det går ganska bra för dig, från 0 bussar till 4 halva bussar på väldigt kort tid.

Den som har mest prylar när han dör vinner ICQ/ad

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

40

Det här ska bli intressant att följa ICQ/ab

Lycka till

Medlem i Halmstad Luftkühlers

41

det där chassiets ursprungliga id finns på en av bussarna som rullar här på forumet. gissa vilken?  ICQ/ab

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

42

Domdär stänklapparna som sitter på ramen du hämtade är jag sugen på att köpa av dig ICQ/ag

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

43

Ja, sätt fart på panelen. Det skulle vara roligt att få se den på vägarna.

Här får du lite bärgningsbilder.

http://img13.imageshack.us/img13/7588/nov017od9.jpg

http://img22.imageshack.us/img22/8942/feb083il0.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/6049/feb085hm5.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/5691/feb089gt4.jpg

http://img147.imageshack.us/img147/7214/feb088yn0.jpg

44 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-09-12 10:05:11)

vw raggarn: Ja, det är tur att man har stora uthus och stor gård ICQ/ab

jn: Hmm, antagligen någon känd buss? ICQ/ab

VWGoran: Ja det kan behövas, tack ICQ/ab

opec: Jag har nog till och med sådana stänklappar lösa liggande, ska kolla idag om jag åker ut. Annars får du köpa min husbil så ingår fyra riktigt fräscha lappar ICQ/ad

Demian: Tack för bilderna, fasen vad cool den är! Nu blir man ju ännu mer inspirerad att göra något roligt av den. Panel med lilla bakluckan är ju hur mumsigt som helst!

45

Husbil nej tack. ICQ/ae Om du har liggande varför har du inte svarat på min köpesannons !!!!
Det ska vara den kraftigare varianten som satt på buss 25x30 cm är måtten på dom.

Jag köper ett par stycken av dig om du har några i bra skick med dom måtten.

Mvh Christer

Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65

46

Man hinner inte läsa alla trådar och annonser ICQ/ad Hur definierar man bra skick? De jag har är rätt torra och spruckna, men fungerar ju på en råtta om man inte har så höga krav. Men ska kolla idag om jag åker ut!

47

Ja ambulansen är inte riktigt någon råtta..
Hittar du några med måtten 25x30 cm så ta ett kort så kan jag bedöma om dom duger åt mig.
/Ch

48 Senaste redigerad av VwGoran (2011-09-12 12:54:06)

Fasen, panelen ser ju mumsig ut. Ska den verkligen slaktas?
Fast kanske mkt jobba att få den på vägen...

Medlem i Halmstad Luftkühlers

49

Panelen ska inte slaktas, hämtning kommer att ske så fort som möjligt ICQ/ab

Haha, blir nog nästan två parallella projekt det här. Men det är bra, för det som är dåligt på den ena finns på den andra. Annars blir det att bygga en bra buss av shortyn och panelen, kompletterat med prylar från ramen och 15-fönstersbussen. Inget är planerat, vi får se hur projektet fortlöper.
Det roligaste vore ju förstås att sätta panelen på ramen, och bara förlänga shortyn med två rambalkar, lite golv, tak och dörrar.

Jag ser bara möjligheter, de hinder som finns får man se till att övervinna ICQ/ab Om andra här på forumet klarar av att få skogsvrak på vägarna igen ska nog jag också klara av det, bara man har tålamod, lär sig och har rätt material.

50

Det lät som en bra plan ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage