Mycket bra kämpat Micke !!!!!
Inte lätt när kroppen och lådan jävlas :-)
/Juggas
412 -73 Race edition
412 -73 Streetcar edition
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Sidor Föregående 1 … 27 28 29 30 31 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Mycket bra kämpat Micke !!!!!
Inte lätt när kroppen och lådan jävlas :-)
/Juggas
Välkommen tillbaka... trist med ofriskhet. .. nya tag!!
Titan är grejjor det.. Nåväl, det verkar gå åt rätt håll!
Hej på er
Då var det dax för vinter servicen
Började riva isär turbon o tvätta ren o kolla över den Efter en riktig tvätt i ultraljuds tvätten var det inte så kul längre
Respons systemet gör otroliga saker med sakerna
Konstaterade ett litet olje läckras i kompressor delen sen fortsätter man kontrollera vad det kan vara
Det visade sig man hade ett för stort spel i axiallagret
Allt går att fixa till så det blir i ny skick ( den som ger sig in i leken får tåla leken )
Efter överläggande med agenten (salt shush racing ) så förklarade dom att det sättet vi använder ett aggregat motsvarar 15000-20000 mil
Så man får räkna med onormalt slitage så det finns två sätt renovera eller ett nytt agg
Det blev ett nytt ( många surt tjänade tusen lappar igen )
Som tur är har man support från dom så det kostade som en renovering med ett nytt agg
Då var man lycklig en stund med nya prylar i bagaget i bilen
Ja det surt men lätt att fixa till så det sitter på sin plats
Efter det är det tryckprova hela systemet
Det är bara komma ut starkare styggare mot sina konkurrenter till nästa år
Racing är som det är om man vill köra fortare i denna nivån
/// Micke

Så var det nytt år
Då är det dax det kommer nya friska delar denna gången till växellådan
Ja om man skall försöka köra fort så får man försöka hitta lite tid här o var
I denna nivån så försöker man förbättra hela tiden
Billigt nä men kul
/// Micke
berätta gärna vad detta är och hur och varför man vill ha dom.. "dogbox" ??
berätta gärna vad detta är och hur och varför man vill ha dom.. "dogbox" ??
En dogbox =dogring
Med en typen av ingrepp så är bara slita in nästa växel utan att använda kopplingen
Inget för gatbruk
/// Micke
Imponerande bygge och tacksamt att du delar utvecklingen, får man fråga vad har du för budget och har du funderat på en automatlåda?
Imponerande bygge och tacksamt att du delar utvecklingen, får man fråga vad har du för budget och har du funderat på en automatlåda?
Budget bra fråga
En tävlings helg på kjula runt 5-7 k med allt inräknat Som tur är man inte kör (Em tävling för startavgiften är runt 7.5k med ström)
Så för man köra 4-5 tävlingar med kvalitét med en bra säkerhet
( utgifter på en tävlings helg 7x7L liter är det 2 dagar olja(a150 L) 20 l E85 driv medel transport 90 mil diesel start avgift 4200kr sen har man säkert förträngt något annat också )
Kan vara kul att folk som sitter på läktaren förstår vad det kostar att leka i denna nivån
Hoppas det räcker med att putta in mer pengar nu men det kommer bli lite till
Det med lådan hade jag hoppas det inte hade kostat en krona mer än inköpet men var tydligen för snål när den köptes in
För den har kostat tid o pengar så man hade kunnat köpt en större modell (S4)
Automat har inte hittat något än som spec som klarar av effekten från motorn för ha 485-600 hjul hk kräver lite av lådan
Men när jag snackar med syclon robban om en handikapp lådan skulle han tro det är mer pengar i en sådan med dom sakerna som behövs för att få det hålla ihop
Det tråkiga med Sverige där står man för allt med skulle man köra i tyskland så betalar dom avgiften och ett resebidrag Samma med usa där är det samma Dom som är på läktaren betalar o dom som tävlar kör nästan gratis typ 20$
Det med Bug run ser vi nästan som gratis med den typen av bil jag leker med ( bara det finns säkerhet på banan
De är en av anledningarna man inte är pigg på köra där
Som en sådan sak som när man drar bromsskärmen o man har någon som koll att det inte kommer en bil och kör över bromsskärmen i banslutet
/// Micke
Du har väl förståss en uppsättning ventilkåpor från Bror Jaktlund.
Grym tråd Micke, fick mycket inspiration och idéer för mitt eget bygge 
Tjänare
Så var man igång att plocka ihop bilen
Nytt för i år säkerhets bälte för dom gamla har datumet gått ut
Lite små saker är bytt till nya saker
Lådan var ihop igen Skall bara in i bilen
Nästa sak var att kasta in lådan i bilen
Den är sten tung så man får ligga i som ett gym pass
Vet inte om det är någon som läser men det skulle vara kul om någon orkade lägga in något inlägg
//// Micke
Nästa sak som fick monteras dit var extra oljekylare för dyno körningen som kommer
I min syn på om det skall försökas köra fort får det inte vara skitigt o för då kan man inte se felen
När man ändå gör om saker så kan man göra rent gärna polera för då ser men sprickor sådant som kan sätta käppar i hjulen
Tryckrör o kopplingar som inte höll måttet fick bytas
Skulle tro det är någon som kommer påpeka att BTRen sitter lite snett
Ja den skall sitta på det viset för det finns en anledning Men kommer inte svara på varför (lite får man tänka själv men utan logg system så vet man inte varför
Åter igen skall man köra fort så får man lära sig hur saker fungerar
/// Micke
Klart man läser och begrundar... men kan ju inte tillföra något.. såå kämpa på.. och var rädd om ryggen!! 
ser rörigt ut
fast allt har ju en funktion givetvis...
lutande för att bli av med luft??
Tro mig Micke vi läser .. och uppskattar värkligen detta prosjekt .. Flera gånger återvänder jag å tittar på saker du har lagt ut innan fd. sen 2016 ..
Glad Påsk 
Mvh//E
jag läser allt du gör men har inget att tillföra ditt bygge 
Kan bara instämma med de föregående....
Man läser och njuter av det du bygger, kunskapen du besitter.

Läser och försöker sätta mig in men har inget att tillföra 
hoj micke!
jag gör som många andra, läser alla dina inlägg o låter mig imponeras, men det är ju på en nivå där jag bara kollar hur man kan göra.
hårt projekt, kör på, kanske ses vi på nån bana i sommar!
Växellådan var en mastig sak. Tål väl en hel del kan jag tro.
Alltid lika intressant att följa dina projekt, lärorikt och bra beskrivet av dig! har fångat upp mycket matnyttigt till mina egna projekt.
Sidor Föregående 1 … 27 28 29 30 31 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.