Nu har jag försökt starta min ghia, åkt ett par varv runt kvarteret. Justerat tändningen och förgasaren (den gick dåligt när jag ställde undan den) och nu går den drägligt. Men när jag kört ett tag så tar soppan slut i filtret som sitter framför pumpen. Det verkar som att det kläggat igen i soppakranen. Efter ett tag är det stopp, då har jag blåst i slangen och då går det att köra lite igen.
Märkligt nog verkar soppakranen heller inte funka, det finns som inget "av" läge. Annars hade det vart enkelt att ta ut tanken och tömma soppa och kolla över kranen.
Om jag tar tryckluften och boffar på från slangen, kan nåt gå sönder? Jag tror inte jag bytt sopparöret, det är original...
Kanske ska jag rycka slangen på plattan och ta att det rinner ut lite soppa och sen försöka tömma tanken och rengöra kranen?
Nån som vet om detta har en chans att funka, om kranarna går att rengöra eller om man måste byta (jag har haft ett par kranar nånstans, men såklart vet jag inte var de finns nu).
Tanken var att starta upp, besiktiga och köra hem (eftersom farsans garage måste utrymmas pga huset sålt). Det blev mer jobb än jag tänkt.
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

Plus massor av annat junk som ska till återvinningen...