PPRMicke skrev:efter som din länk inte funkar och jag inte vet vad du för års modell du har på förgasaren
Går på den specen som är i bränsle delen på länken
Där står det det skall sitta 55 på låg fart 0.05 mm plus bör bli 60
Samma med huvud munstycke har ingen koll vad du har i din förgasare det satt 31Pict 1 förgasaren 150 eller om du har 32 Pict 2 så satt det 140
Du hade raggar filter på den stackas förgasaren då får du räkna upp 0.05 mm sen ormbo då är det minst 0.05 mm till
Då blir det 0.10 mm sen skall man kompensera soppan med etanol då brukar det bli 0.05mm till
Totalen blir 0.15 mm på det som sitter i förgasaren nu ( om jag var dig skulle jag köpa två st ett som är vad ut räkningen är plus ett som är 0.05 mm större o testa vilket den går bäst på
Du måste ta ur o kontrollera vad som sitter i nu
Förr i tiden när man köpte saker från seriösa firmor och ringde och frågade så fick man anvisningar vad man skulle göra om man bytte typ luftfilter samma med avgas Men näthandelen får man inte den infon
Skulle du ringa till CSP o prata med Per skulle du få denna infon som jag skrev lite högre upp
Det står även i trim handlingana som finns i bok form plus mycket mer som inte finns på nätet
Att byta luftfilter till raggar filter ( ps dom bör göras rent efter 100mil ) (även detta står inte på nätet) klassas som trim samma med ormbo
Från en grinig gammal gubbe
Micke
Får ursäkta ormbo och luftfilter, de satt på när jag köpte den…
Knas att länkarna inte funkade, var CSP modeller för munstycken.
112.5-170 normalt
40-65 lågfart
Fattar inte helt hur jag ska utläsa detta men får väl dra en chans och beställa 3st normala (155 och uppåt?) och 3st lågfart och prova mig fram. Haha…
Har orginalluftfilter i en låda men då passar inte coolair till motorluckan dessvärre.