Hej på er alla vw fans.
Letar stötdämpare fram till kulbultsframvagn.
Gärna gas eller coilovers men allt av intresse.
Måste testa innan jag köper nya däck om dämparna är slut känns som den sjunkit ihop
Mvh
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Stötdämpare
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej på er alla vw fans.
Letar stötdämpare fram till kulbultsframvagn.
Gärna gas eller coilovers men allt av intresse.
Måste testa innan jag köper nya däck om dämparna är slut känns som den sjunkit ihop
Mvh
hej pårej malle!
jag har inga stötdämpare men, som vanligt, åsikter . . .
1) jag gillar inte gastrycksdämpare fram, tycker dom är hårda o ger en stötig gång, vanliga oljedämpare räcker
2) jag tycker inte att dämparna ska bära vikt, dvs höjden ska inte påverkas av dämparna, så om bilen "sackar" kanske du ska leta efter felet nån annanstans
Tack för svar jo misstänker ev fjäderpaketet. Men vet inte hur man kollar den.
hej pårej malle!
1) jag gillar inte gastrycksdämpare fram, tycker dom är hårda o ger en stötig gång, vanliga oljedämpare räcker
2) jag tycker inte att dämparna ska bära vikt, dvs höjden ska inte påverkas av dämparna, så om bilen "sackar" kanske du ska leta efter felet nån annanstans
Tack för svar jo misstänker ev fjäderpaketet. Men vet inte hur man kollar den.
Junte skrev:hej pårej malle!
Det är genom den hårda vägen dvs plocka av bärarmarna och dra ur fjäderstavspaketen ur stommen. Om den säckat i framvagnen så bör några fjäderblad ha gått av om ingen varit och ändrat läget på mittbiten som håller paketet i shack. För den varianten finns ju också, att någon kapat mittbiten, vridit och svetsat fast istället för att sätta i en justerbar Sway-a-way.
Det lite skumt när man haft den upp hissad å släpper ner den på backen håller den sig i höjd.
Men trycker man ner den så stannar den ca 2 cm lägre. Så något skumt är det.
Får undersöka mer
Men tar gärna emot tipps
malle03 skrev:Tack för svar jo misstänker ev fjäderpaketet. Men vet inte hur man kollar den.
Junte skrev:hej pårej malle!
2) jag tycker inte att dämparna ska bära vikt, dvs höjden ska inte påverkas av dämparna, så om bilen "sackar" kanske du ska leta efter felet nån annanstansDet är genom den hårda vägen dvs plocka av bärarmarna och dra ur fjäderstavspaketen ur stommen. Om den säckat i framvagnen så bör några fjäderblad ha gått av om ingen varit och ändrat läget på mittbiten som håller paketet i shack. För den varianten finns ju också, att någon kapat mittbiten, vridit och svetsat fast istället för att sätta i en justerbar Sway-a-way.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Stötdämpare
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.