Kul bygge och snygga fälgar 
Mycket imponerad över handlaget och tempot i bygget
tror slutresultatet kommer att bli både sevärt och bra 
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar
Mycket imponerad över handlaget och tempot i bygget
tror slutresultatet kommer att bli både sevärt och bra
Stort tack 
Jag vet det är mycket jobb men flytta dörrgångjärnen till bakkant skulle göra mycket för
bygget men som sagt mycket pillande.
Jag vet det är mycket jobb men flytta dörrgångjärnen till bakkant skulle göra mycket för
bygget men som sagt mycket pillande.
Den tanken är bra fräck!
Tror dom går under namnet suicide dörrar(?) och fanns med som en ide i början faktiskt, men med allt jobb som vart så har de blivit mindre prio på den iden dock. Men än är de inte försent
Man vet aldrig vad man får för ryck 
Nu va det ett tag sen jag uppdatera, men bättre sent än aldrig sägs de. Har hänt endel sen sist, så jag tänker att vi börjar där jag sluta sist.
En helhets bild va ett tag sen, så jag börjar där.
T.o.m har jag hängt på framdelen i plåt lite sporadiskt, men tycker den ser lite knubbig ut med den lilla radien i hjulhuset fram, så på en av bilderna är det "photoshoppad" för att se hur den blir med en radie mer likt orginalet.
Vidare går tankarna hur bakre hjulhusen ska se ut, antingen i liv med karossen slätt, eller om det ska vara mer åt orginal hållet. Därav kartong imitationen av en "slät" yta
Kaross mässigt är den ganska lik orginal i mått nu, framvagnen är dock ända längst ut mot huv.
Håll tillgodo, snart kommer fortsättningen 
Den bllr ju inte framflyttad lika mycket som denna skapelsen.
434 2023-05-02 19:28:27 Senaste redigerad av Andreas.R (2023-05-02 19:29:22)
Den bllr ju inte framflyttad lika mycket som denna skapelsen.
Man får tumma lite på längden om man ska åka V12 
Undra hur många meter styrstång den har? 
Beslutar att de blir infällda hjulhus, dels för fälgarnas bredd ska få plats men ocksä för att de såg snyggare ut.
Skrider till verket med en insida som binder ihop inner och ytterskinn. Gör en separat del som rullas o kryps till den liknar de jag tänker, allt punktas först, sedan andra sidan, och slutligen helsvetsas allt på in och ut sida.
De va allt för denna gång 
Några till.
Fortsätter på med sido skärmarna. Formen skärs till och uttag för bakaxel oxh bärarm görs. Viker alla kanter för en snytt avslut, men utskärningen runt bakaxeln är lite snäv att få till med mina verktyg och maskiner, så en hederlig trä mall görs för att kunna handknacka kanterna på ett vettigt sätt
Sickar lite förstärkninga spår oxh krymper in formen i bak mot motorluckan. Sen de sedvanliga svetsandet och slipandet
taaada. En sida klar, bara upprepa på nästa
Många av er gör omfattande plåtjobb på era bilar och bussar, men blir man inte bra less stundtals? Har den känslan just nu, trots ett "litet" jobb i förhållande till många andra- plåtkoma
På återhörande!
Som sedvanligt, några till 
Verkligen imponerande arbete!!
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
440 2023-05-12 19:06:12 Senaste redigerad av AdeptusMechanicus (2023-05-12 19:08:55)
Det var nästan så min såg ut i baken förut, Kunde inte ens få ut motorn. Tror den förra herren tillverkade plåten runt baken efter motorn var monterad. Dom problemen kommer inte du ha däremot
Verkligen imponerande arbete!!
Tack 
Det var nästan så min såg ut i baken förut, Kunde inte ens få ut motorn. Tror den förra herren tillverkade plåten runt baken efter motorn var monterad. Dom problemen kommer inte du ha däremot
Ja precis, bygger man det snävt kan jag tänka mig att de blir trångt
Har du byggt om ibak efter bilden togs?
Är en fin rod de där annars, och du har grejat endel du med har jag sett
Min bakdel kommer dock inte se ut exakt så här, men de kommer ni få se mer av snart 
hehe ja lätt att bygga in sig i ett hörn. Min lösning vart att tillverka en avtagbar bakdel
Snyggt jobbat 
Snyggt jobbat
Tack tack! 
Ja då va andra sidan också klar och inmätt med motorluckan
Men.... i vanlig ordning så står man ju där och funderar.
Som en första tanke blev den "lite båtlik" är min första känsla, och dels bygger dom flesta på detta sätt av förklariga själ.
Jag börjar tänka om lite, och ser nog en lite kortare bakdel, och inte lika spetsig.
Skrider till verket, börjar med en plåt som jag falsar en kant likt takets linje som följer "nya luckan".
Allt integreras med innerskärmarna.
Ett påpekande fr SFRO va en lucka eller utvändig påfyllning av bränsle. Så här fälls även bränsle påfyllningen in i plåten med ett rör.
Mer om fortsättningen av "nya luckan" nästa sväng 
Nägra på bränsle röret med 
Wow!! Hatten av, blev så mycket bättre
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Man får säga att det blev bättre