Micke - jag kan säkert köra 7000 mil med mina toppar, utan att fräsa säten. Jag har nog redan kört 4000 så jag är på bra väg
Men det är inte mina toppar det handlar om här.
Det jag tycker är trist är hur det låter på forum de senaste åren, på boxerville då, det är bara här jag läser.
Förr kunde man testa och köra med grejor man hittat, nuförtiden måste man renovera allt för minst 50k, annars går det garanterat åt helvete direkt…
Det är såklart inte så och jag raljerar lite, men åt detta hållet går inläggen här, tyvärr
Jag tror att man skrämmer bort folk som vill ha kul med en relativt billig bil, och kanske testa på att trimma lite på kul.
Det gör fortfarande bra att testa att köra med grejor man köper eller hittar, precis som det gjorde för 20år sen.
Jag vet vad du kan Micke, och hur du lever folkvagn. Och jag är imponerad av din kunskap och respekterar vad du gör
Men det sättet är inte för alla. Vissa vill ha kul med hyggliga grejor till ett hyggligt pris
och med hygglig driftsäkerhet
Jag tror oxå att en del ”hänger med” i snacket och förstärker åsikterna utan att riktigt ha kunskapen. Det bidrar till att åsikterna blir sanning/internetsanning.
Jag tycker att det är en trist utveckling. Det är trots allt folkvagn vi leker, folkets bil som den lilla mannen tänkte.
Jag är fortfarande övertygad om att flachen kan ha kul med denna motorn om han byter kåpa och investerar några spänn i servicedelar.

Det finns redan en jävla massa snobbhobbys i världen, vi behöver inte aktivt driva folkahobbyn ditåt 
Buss 65
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"