Jo det blir det ju i vilket fall. Med banjo så blir ju slangen 90% ut direkt.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Karmann Ghia Cabriolet 1967
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jo det blir det ju i vilket fall. Med banjo så blir ju slangen 90% ut direkt.
Allt mekaniskt på motorn monterad och nu börjar det roliga att passa in all kringutrustning. Kommer dock köra in den med 009 fördelare, singelförgasare och kylplåtar från reservdelslagret.
Blev att göra några uttag för pumplock (classic trimco) och banjo.
Otroligt nog finns filtren kvar till förgasarna. Blästrade kopparnätet och med pulverlackade filterhus blir det skitsnyggt! Dock blir det nog att hitta några bättre moderna filter att sätta bakom istället för original.
Biltema borde ha något man kan modda så det passar.
Idag jobbades det vipparmsgeometri. Inte helt lätt att få till. W100 kam och ventiljusteringar med kula ändrar ju en del… Tack Viktor för hjälpen!
De svarta ribborna under motorn är motor skydd från M181. Fick en sopslut motor från en sådan där det bara gick att spara block och vevparti samt dessa skydd. Finns en del till som ska sitta monterad bakifrån med infästning i bussbalkinfästningen men det passar ju inte på denna motor. Oljelocket ska bytas mot ett svart original efter uppstart.
Beställde detta som filtermaterial och ska komplettera med Biltema filterolja. Tror det kommer funka fint.
Amazon is the shit!
Renoverat tråden med bilder på det mesta.
Man inser att man hållit på ett tag när man noterar att min numer 19 åriga dotter var något yngre när detta vansinniga projekt inleddes.
Känner igen mig. Dottern var fem när jag startade och nu tar hon studenten!
Renoverat tråden med bilder på det mesta.
Man inser att man hållit på ett tag när man noterar att min numer 19 åriga dotter var något yngre när detta vansinniga projekt inleddes.
Känner igen det hela......
Detta projekt är det jävligaste jag hållit på med. Dagens bakslag var när jag insåg att det är cylinderkylplåtar till en dubbelportstoppar jag fixat till!
Är det inte något som inte passar eller något annat mög så klantar min sig själv! Eller var det som så att jag hade som plan att köra dubbelport när jag lackade dem? Så här är det att köra långprojekt.
Faaaan!
Får leta tag i fina enkelport som jag får fixa till. Som jag inte har något annat att meka med!
tråkigt...... men bra finish
Kämpa!
Vipparmar 100% klart och 1500 ”non-dog house” kåpa monterad ihop med cylinderkylplåtar i halvbra skick.
Blir att byta till dog house kåpa efter inkörning.
Bilen i bakgrunden är en organdonator till garagegrannen Jespers nästa projekt.
Go helg!
Äntligen besiktad efter 17 år i min ägo. Återkommer med detaljer men sufflett är ej monterad och en standard 1500 tjänstgör under luckan. Målet var att köra dottern på studenten och det är onsdag nästa vecka.
Tack till er alla som hjälpt till med projektet bl.a Lars.T, Roger Jonsson, Folkabiten, Myggan, Åsa Rosen, Pär Markström mm
Trevligt ! Kul att se att du fått ut den på vägen till slut!
Ser mycket bra ut!
Vad för fälg/ däck dim har du??
Grattis! Förstår känslan och skönt att du också klarade löftet. Själv kör jag dottern till studentbalen imorgon, något som jag lovade att göra för 12 år sedan!
Grattis!!!
Tack alla!
Bak Fuchs Deep Six med 205/70 -15 Liten biltemaspacer för inte ta emot svärd.
Fram Fuchs 5,5 med 175/55 -15 (ska testa och byta till Michelin XZX 145R-15.
Bilen står i besiktningsläge nu och ska ner lite fram.
Snyggt!
En milstolpe passerad
Shit! Den blev snygg! Vilket grymt jobb du lagt ner på den! Vilket tålamod du har! Är du less på den får du meer än gärna lämna tillbaka den
Stiligt
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Karmann Ghia Cabriolet 1967
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.