Dörrarna var jävligt skitiga invändigt av olja, tectyl å gammalt skräp så började med att avfetta å högtryckstvätta dom invändigt innan jag började slipa å greja med dom

De var så fräscha gummilister runt rutorna så jag ville inte ta bort å byta ut dom, de innebar att ja fick maskera en jäkla massa istället.
Började med att maskera rutorna å lacka allt med epoxy, sen maskera allt utom "pinnen" mellan rutorna som jag lackade svart, för att avslutningsvis maskera den svarta "pinnen" å lacka allting vitt

Passade på att klistra Silent Coat när jag hade dörren lös för enkelhetensskull

Innan jag demonterade dörrarna så kollade jag att dom satt bra i dörrhålet och sen borrade jag ett 4mm hål rakt genom gångjärnet och mutterstycket, så när allt var lackat tog jag bara fram ett dorn å stoppade i hålet å drog sen åt bultarna som dörren sitter med, så passade dörren perfekt direkt utan att behöva passa in den å riskera lackskador

Dörrsidorna var inte så jätteroliga, vattenskadade, knöliga, mögliga å spruckna

Då är de tur att ja sparat ett par masonitbitar på jobbet som varit använt som lock på SJ pallar, "offrade" ett par raster å gjorde nya dörrsidor

Köpte nån färg på Biltema som skulle vara övermålningsbar på nåra timmar å sen helt torr på ett dygn tror jag det stod. Efter 2 veckor var den äntligen klibbfri, då hade den stått i solljus på dagtid å framför en bordsfläkt i pannrummet på nätterna. Vettefan vad som gick fel, masoniten var helt vanlig masonit, "ny" å ren

Jag har tyvärr inte kommit längre med dörrarna då klädseln inte var i så bra skick så jag ville inte montera dom. Mailade å ville ha tygprover från en firma men dom hade för mycket att göra nu så hade inte tid att skicka ut prover...