I andra änden så är det en lös lagerbana. Så först lagret, sedan lagerbanan.
Därefter en spacer. Denna trycker på lagerbanan då man skruvar på locket. För att få rätt pre-set så används shims. De är av olika tjocklekar så man kan kombinera och finlira.
Dock så var det för högt tryck då jag skruvade dit locket med 10 ft lb enligt spec så var det helt klart för trögt att vrida skruven.
Nu håller jag på att jaga shims. Alternativet är att minska höjden på spacern lite. Jag har fyra shims så jag kan finlira lite med dem.
Återkommer när jag vet vilken väg jag får ta. Man kan undra varför inte det är rätt antal shims innan då jag inte bytt några delar. Kan vara felinställd, kan vara slitage (vilket borde ge motsatt effekt dock) kan vara någon som "lånat" shims från denna.
Nu har jag chansen att göra det rätt och det är målet då jag personligen tycker att detta är den svagaste punkten på alla veteraner jag kört. Stooor skillnad på 911:an med kuggstång. Så det ska vara tajt, men inte trögt.
Ha det fint,
Jörgen
Post's attachments
IMG_4019.JPG 541.89 kb, 95 downloads since 2022-11-03
IMG_4021.JPG 394.86 kb, 101 downloads since 2022-11-03
IMG_4022.JPG 782.32 kb, 107 downloads since 2022-11-03
IMG_4028.JPG 504.3 kb, 105 downloads since 2022-11-03