Har ju varit dålig på att hänga här inne på forumet länge men jag kan ju i alla fall berätta att det går alldeles utmärkt att köra 1600 tillsammans med en automatlåda. Har gjort så i våran Bay 75:a i snart 10 år.
Det som är lite klurigt ör att du man behöver få tag i flexplatta och mutter för att fästa denna från en typ3 som haft automat. Automatbussarna kom ju bara med pannkaksmotorer och då är det ju flera små skruv som håller flexplattan. På typ3 automat med typ1 motor så sitter det ju en stor skruv som håller flexplattan. Annars är det ju inga konstigheter. Sen måste jag ju nämna det som jag alltid tar upp när dom är på tal, först konverter i lådan och sedan sätter man dit motorn och sen skruvar man ihop flexplattan och converter. Om man får den briljanta idéen att sätta dit konverter på flexplattan innan för man tycker det är smidigt så kan jag meddela att det resulterar i en förstörd oljepump i lådan.
Just det, jag fick göra ett hål på motorblocket för att kunna komma åt och skruva ihop flexplattan och konvertera med.
Annars gillar jag våran automat skarp. Smidigt och skönt att köra, förra sommaren låg jag på 1.1 l/mil på semestern. Då var det 2 vuxna, 3 barn, 5 cyklar, förtält, packning, 2 SUP:ar med så det var ganska fullt kan vi säga.
Tror det va allt... :-)
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975