Hittade en blogg med en år 2010 pågående restaurering av en gammal f.d. svensk 1950 Karmann. Någon som vet mer om denna?
(Min egen översättning från engelska…)
Senaste veckorna har Edwin lekt igen med vår 1950 Cabriolet. Efter 661 timmar av plåtarbete kan vi säga att karossen är tillbaka i sin forna prakt och redo för lackering ... Vanliga sedandörrar ombyggda till cabrioletdörr håller på att förvandlas till NOS då de för närvarande ligger i syrabad för att avlägsna ytrost ...
Så som bilen återfanns i Sverige, cirka 25 år sedan, ljusår före digitalkameror, Internet och e-post!

När objektet plockades isär var rost det enda vi hittade!

…och mera rost ...

..och ytterligare rost ....

Och detta är det fantastiska resultatet, 661 timmar senare, plåtarbetet färdig och objektet redo att skickas till måleriet ...

Naken metall ...

…med enastående finish ....

Inget slår bilder på ren metall, jag kanske inte skulle lacka den här bilen ...:)

Under de senaste fem åren att återskapa denna fantastiska del av tysk automobilia har jag även funnit mig en helt orörd cabriolet från 1952.
Eftersom jag inte behöver båda dessa superpärlor jag kan tänka mig att sälja denna cabriolet, som räknas till en av de 10 äldsta kända bevarade i världen. Om du är seriös kan du alltid kontakta mig via [email protected]. Men förstå att en 1950 Cabriolet, 661 timmars arbete, en renoverad motor, och en renoverad växellåda inte är direkt billig, eftersom jag vill ha tillbaka mina investeringar, eller så säljer jag den inte alls ... men skulle behöva pengarna för att avsluta andra projekt ...
/Bob
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>