TobiasL skrev:MHRF försäkring via VWHK kanske? Vad jag förstått brukar de vara bra på att hantera ärenden om nåt händer.
Har skaffat sådan på min 356. Ingen brukskörning, men ingen övre milgräns. Fordonet behöver besiktas och man behöver batteribrytare och släckare. Billig försäkring.
Hur "märks" det vid ett försäkringsärende att man brukskört vagnen om den inte är begränsad i antal mil?
Jag menar om jag krockar på väg hem från jobbet så går det ju inte att utesluta att det var just den dagen jag skulle ha med mig vagnen men att jag normalt sett åker i en annan bil, fast jag egentligen kör dagligdags. Kollar man mätarställning då är det ju detsamma som miltalsbegränsning.
Sen att jämföra faktiska premier är ju rätt ointressant egentligen då det varierar mycket med avseende på andra faktorer; ålder, adress, skadefria år, fordon osv osv. Jag ligger skyhögt i jämförelse med de siffror som nämns här, men skulle jag flytta ut på landet så skulle premien sjunka radikalt tex. Sen kan man säkert hitta en billigare försäkring, men jag kan ju bara jämföra med mig själv, inte vad någon annan har.
Poängen är dock fortfarande att det ska gå smidigt vid ett eventuellt försäkringsärende, sånt kan vara värt att betala för de få månader på året man har vagnen påställd.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't